به گزارش خبرنگار ایرنا، ارسلان زارع  روز سه شنبه در مراسم افتتاح همزمان پروژه گازرسانی به ۱۰ روستای شهرستان رودبار، با تبریک هفته دولت و گرامیداشت یاد شهدای دولت به ویژه شهیدان رجایی و باهنر اظهار داشت: یکی از دستاوردهای ارزشمند نظام جمهوری اسلامی ایران علاوه بر دستاوردهای سیاسی ، اجتماعی و فرهنگی، اقدامات آبادانی و عمران روستایی بوده است.

وی تحقق پروژه های گازرسانی را حاصل تلاش خدمتگزاران در همه دولت ها به ویژه دولت تدبیر و امید خواند و افزود: امروز در استان گیلان به مرز گازرسانی  دو هزار و ۱۵  روستا رسیدیم؛ این در حالی است که  از این تعداد ،  ۸۱۲ روستا در دولت تدبیر و امید از نعمت گاز طبیعی برخوردار شدند.

زارع با بیان اینکه پیش از دولت یازدهم پوشش گازرسانی در گیلان ۶۵ درصد بود، تصریح کرد: امروز این شاخص به ۹۵ درصد رسیده و از میانگین گازرسانی کشور که معادل ۸۴ درصد است، هم پیشی گرفته است.

سرپرست استانداری گیلان در پایان سخنانش ؛ مردم رودبار را مردمانی سخت‌کوش ، مهربان و شریف خواند که در همکاری و مشارکت فعالیت‌های عمرانی، اجتماعی و رویدادهای سیاسی همواره حضوری مستمر و فعال داشته اند و از همه مدیران دستگاه اجرایی خواست تا در جهت برخورداری بیشتر این شهرستان از  شاخص های توسعه محور بیش از پیش تلاش کنند.

به گزارش ایرنا،  به صورت همزمان در روستای گردویشه،  گازرسانی به ۱۰ روستای شهرستان رودبار با اعتباری بالغ بر ۵۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید. برای اجرای پروژه گازرسانی به روستاهای قوشه لانه، گلنگش، طالکوه، پس طالکوه سیبن، اسپهبدان، شاه شهیدان، چارمان و کهنه وانسرا در بخش خورگام ۵۴ کیلومتر شبکه‌گذاری و بالغ بر  پنج میلیارد تومان هزینه شده است.

با بهره‌برداری از این پروژه تعداد ۷۰۱ خانوار بخش خورگام شهرستان رودبار از نعمت گاز برخوردار شدند و با بهره‌برداری از پروژه های گازرسانی هفته دولت امسال شاخص بهره‌مندی روستاییان گیلان در بخش گاز به بیش از ۹۵  درصد رسیده است.

رودبار با چهار بخش مرکزی، خورگام، رحمت آباد و بلوکات و عمارلو در ۶۷ کیلومتری جنوب مرکز استان گیلان واقع است.

طی  هفته دولت امسال با  اهتمام  دستگاه‌های اجرایی و بخش خصوصی، یک هزار و ۲۶ پروژه با اعتباری بالغ ‌بر یک هزار و ۵۳۶  میلیارد تومان آماده افتتاح می باشد. این پروژه ها از لحاظ مبلغ ۱۸ درصد و از لحاظ تعداد ۶۴ درصد بیشتر از سال گذشته است.

۷۲۹۶/۲۰۰۷/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.