استاندار البرز گفت: جامعه موفق در کنار رسانه ها و مطبوعات است که می‌تواند تاثیر به سزایی در اقتصاد مقاومتی داشته باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدعلی نجفی عصر دوشنبه در حاشیه بازدید از نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری های تهران در جمع خبرنگاران، حاضر شد و به سئوالات آنها پاسخ داد.

وی به همراه مشاور و مدیرکل روابط عمومی استانداری با همراهی جمعی از اهالی رسانه و خبر بازدیدی چند ساعته از غرفه های مختلف بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری های تهران داشت.

نجفی از غرفه ایلنا دیدن کرد

استاندار البرز ضمن بازدید از غرفه خبرگزاری ایلنا در ارتباط با اشتغال‌زایی البرز، گفت: متاسفانه در کشور با بحران بیکاری مواجه هستیم که این موجب نگرانی مقام معظم رهبری و دولت است.

نجفی با اشاره به اینکه استان البرز جزو 5 استان بیکار کشور است، تصریح کرد: شرایط فعلی البرز همانند شرایط سال 92 در استان گیلان است که بعد از 4 سال تلاش، توانستیم شاهد شرایط خوبی باشیم آنچنان که در حال حاضر جزو سه استان شاغل کشور است.

استاندار البرز با تاکید اینکه در البرز هم برنامه های زیادی در بخش صنعت، کشاورزی، تجاری، خدمات و فرودگاهی در دست اقدام است، گفت: تلاش می کنیم نرخ بیکاری البرز کاهش پیدا کند. 

وی در ارتباط با بهبود وضعیت کارگران استان البرز اذعان داشت: بالا رفتن اشتغال به بالا رفتن سرانه و بهبود وضعیت زندگی مردم و جامعه کارگری نیز موثر است.

نقش رسانه ها در اقتصاد مقاومتی

استاندار البرز با اشاره به نقش رسانه ها در توسعه جوامع  گفت: جامعه ای که در بخش های مختلف در بحث توسعه اقتصادی و  شاخص های اجتماعی، درآمد سالانه و در همه شاخص های توسعه  ابزارهای لازم را داشته و پویا باشد، بدون حضور مطبوعات و رسانه های اندیشه محور به طور کلی موفق نخواهد بود.

نجفی با یادآوری اینکه مطبوعات تاثیر به سزایی در نقش آفرینی اقتصاد مقاومتی دارند، اظهار داشت: نقش مطبوعات در تحقق شاخص های توسعه محورانه و مولفه های تکمیل ساز در تحقق رسالت برای تنویر افکار عمومی لازم است.

وی گفت: رسانه پویا و فعال مستلزم برخوداری از آزادی مطبوعات، ساختار متناسب با کارکرد مطبوعات و نیروی انسانی توانا است.

وی با اشاره به اینکه یک جامعه با ترکیب مشخص و ساختارهای اجتماعی پویا در کنار سایر  رسانه ها موفق خواهد بود، بیان کرد: امروز ما نیازمند بخش رسانه و مطبوعات در اندیشه های روز و مدرن هستیم.

نجفی با اشاره به بخشی از موانع فرا روی رسانه ها خاطرنشان کرد: مطبوعات از نظر تقویت نیروهای انسانی و... با مشکلاتی دست و پنجه نرم می کنند که با حمایت بیشتر مرتفع خواهد شد.

البرز سرآمد برخورداری از رسانه در کشور

استاندار البرز با اشاره به ظرفیت رسانه ها در البرز گفت: استان البرز جزو استان هایی است که در این بخش سرآمد سایر استان های کشور است و نقش فعالی در این زمینه دارد.

وی در ادامه افزود: بخش مطبوعات و رسانه ها و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیز در این حوزه فعال و پر تلاش هستند که از این همه تلاش تشکر ویژه دارم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.