به گزارش خبرنگار ایرنا، مریم حضرتی غروب سه شنبه در حاشیه مراسم افتتاح کلینیک تخصصی دیابت در بیمارستان رازی رشت در جمع خبرنگاران افزود: این تعداد کلینیک های تخصصی پرستاری در زمینه بیماری هایی از جمله دیابت، فشار خون، قلبی و عروقی و آلزایمر راه اندازی شده است.
وی با بیان این که کلینیک های تخصصی پرستاری توسط پرستاران اداره می شوند، خاطر نشان کرد: در این کلینیک ها آموزش های مختلف به مردم و بیماران مبنی بر چگونگی مصرف دارو، نحوه ورزش و فعالیت و سبک زندگی سالم ارائه می شود.
حضرتی با اشاره به افزایش سن سالمندی و بیماری های غیرواگیر تصریح کرد: آموزش به مردم برای پیشگیری و کنترل عوارض بیماری ها از ضروریات اهداف وزارت بهداشت است و در معاونت پرستاری پیشگیری، کنترل و آموزش مردم برای خودمراقبتی دنبال می شود.
وی با اشاره به نقش مهم پرستاران در حوزه سلامت خاطر نشان کرد: پرستاران مقرون به صرفه ترین تیم سلامت برای آموزش مردم هستند و کلینیک های پرستاری از پایگاه هاییست که می توانند به مردم برای پیشگیری و کنترل بیماری ها کمک کنند.
وی در بخش دیگری از سخنانش در جمع خبرنگاران با بیان اینکه میانگین کشوری هشت دهم نیروی پرستار به هر تخت است و ایده ال بایستی 5 / 1 پرستار به ازای هر تخت باشد، تصریح کرد: بایستی به سمت پرستار جمعیت برویم؛ اگر چه کمبود نیرو در بخش پرستاری داریم اما پرستاران ما در زمینه آموزش به مردم و پرستاری از بیماران، به خوبی کار می کنند و امیدواریم با قول وزیر بهداشت برای جذب 9 هزار پرستار ، این کمبود تا حدودی جبران شود.
کلینیک تخصصی پرستاری قلب در بیمارستان رازی رشت و دیابت در کلینیک بیمارستان رازی رشت غروب سه شنبه با حضور معاون پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افتتاح شد.
7286/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.