به گزارش ایرنا، پرویزرمضانی روز دوشنبه به مناسبت سالروز تاسیس سازمان بیمه سلامت در جمع خبرنگاران افزود: این میزان بدهی بیمارستان های دولتی که معادل 150 میلیارد ریال است مربوط به سه ماه آخر سال گذشته است.
وی اظهارداشت: با وجود همه محدودیتهای مالی در زمان حاضر مطالبات بیمارستان های دولتی تابعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مربوط به فروردین به صورت قطعی و 70 درصد مطالبات اردیبهشت و خرداد نیز به صورت علی الحساب پرداخت شده است.
رمضانی با بیان اینکه در زمینه پرداخت مطالبات داروخانه ها از میانگین کشوری 2 ماه جلوترهستیم گفت: اسناد مطالبات داروخانه ها درفروردین و اردیبهشت پرداخت شده و تنها خرداد و تیر باقی مانده است که براساس قانون سه ماه فرصت رسیدگی به این اسناد وجود دارد.
وی اضافه کرد: درخصوص مطالبات سایر موسسه های طرف قرارداد تاخیرهایی وجود دارد که تاکنون اسناد فروردین به صورت قطعی پرداخت شده است.
مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر گفت:تاکنون مشکلی در خصوص پرداخت ها نداشتیم ولی درصورتیکه مراجعه های غیرضروری همچنان ادامه داشته باشد با توجه به افزایش هزینه ها با مشکل روبه رو می شویم.
وی بیان کرد: در زمان حاضر 476 هزار نفر معادل 46 درصد جمعیت استان بوشهر زیر پوشش بیمه سلامت قرار دارند که 70 درصد بیمه شده صندوق روستایی، 9 درصد ایرانیان و سلامت همگانی، 16 درصد کارکنان دولت و چهار درصد سایر اقشار هستند.
رمضانی یادآور شد: پارسال یکهزار و 570 میلیارد ریال برای درمان بیمه شدگان سلامت این استان هزینه شد .
مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر اضافه کرد: بیمه سلامت در این استان با 550 موسسه تشخیصی و درمانی که 97 درصد موسسه ها را شامل می شود قرارداد دارد.
وی ارائه خدمات به بیماران خاص را از جمله مهمترین وظایف بیمه سلامت عنوان کرد و گفت: 900 بیمار خاص شامل تالاسمی، هموفیلی، بیماران کلیوی (دیالیز و پیوندی) و ام اس در استان زیر پوشش خدمات بیمه سلامت هستند .
رمضانی تصریح کرد: در راستای آسان سازی خدمات رسانی به بیمه شدگان میز خدمت در اداره کل بیمه سلامت راه اندازی و خدمات مورد نیاز افراد از طریق چهار کارشناس ارائه می شود همچنین بیمه شدگان در 27 دفتر پیشخوان دولت می توانند دفترچه های بیمه خود را تعویض کنند.
مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر با بیان اینکه تجویز دارو در کشور بیش از دو برابر استاندار جهانی است گفت: هر دو ماه یک بار کارنامه داروهای تجویزی به پزشکان ارسال می‌شود که آنها را در روند تجویزها در برخی غیر استانداردها قرار بگیرند.
6047/6045
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.