به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی،
دکتر قاسم جان بابایی در واکنش به خبری مبنی بر ارایه نشدن خدمات درمانی رایگان در لرستان، افزود:در پی بارش های اخیر، برخی استان ها با معضل آب گرفتگی و سیل روبه رو شده که روند عادی زندگی تعداد زیادی از هموطنان را با مشکل روبه رو کرده است بنابراین تمام خدمات بهداشتی و درمانی در این مناطق، فعلا رایگان است.
وی ادامه داد: بسیاری از مناطق در استان های درگیر سیل، با خطر آب گرفتگی و وقوع سیل روبه رو نیستند، بنابراین روند ارایه خدمات درمانی در بیمارستان های این مناطق طبق روال عادی پیش می رود.
جان بابایی بیان کرد: خدمات بهداشتی و درمانی در مناطق سیل زده با قوت ادامه دارد و تیم های پزشکی مورد نیاز اعزام شده اند.
معاون درمان وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی نیز کمبودی وجود ندارد و داروهای بیماران خاص و سخت علاج در مناطق سیل زده تامین شده است.
براساس این گزارش به گفته سرپرست مرکز بهداشت خوزستان، 45 تیم سلامت در مراکز خدمات جامع سلامت و اردوگاه های اسکان مناطق سیل زده 6 شهرستان درگیر سیل، مشغول ارایه خدمات بهداشتی و درمانی هستند و چهار هزار و 586 نفر توسط پزشک ویزیت شده اند.
به گفته رحمانی فضلی وزیر کشور 400 هزار نفر در خوزستان در معرض سیل هستند. تاکنون به ساکنان 182 روستا و 6 شهر خوزستان اخطار داده شده که منازل خود را تخلیه کنند.
تعدادی از روستاهای شوش، اهواز، شوشتر، کارون و حمیدیه به زیر آب رفته و مناطقی از شهرستان های دشت آزادگان، هویزه و باوی نیز در معرض سیلاب هستند.
3004/ 6037
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.