مازیار غلامی عصر پنجشنبه در گفت وگو با ایرنا بیان کرد: تحلیل آخرین نقشه های هواشناسی بیانگر نفوذ توده هوای سرد و بارشی بتدریج از عصر امروز به منطقه است که این موج بارشی طی جمعه تقویت شده و سبب کاهش محسوس دما بین هفت تا 15 درجه سلسیوس، بارندگی و وزش باد در بعضی نقاط شدید و خیلی شدید و بارش برف در ارتفاعات خواهد شد.
وی ادامه داد: طی پنجشنبه شب و جمعه، بارندگی و وزش باد در نقاط مختلف استان بویژه نواحی مرکزی و شرقی شدید پیش بینی می شود و آبگرفتگی و بالاآمدن آب رودخانه ها و مسیل ها دور از انتظار نیست ولی این سامانه بارشی از ظهر شنبه هفته آینده بتدریج تضعیف شده و از منطقه خارج خواهد شد.
غلامی به بخش های مختلف کشاورزی توصیه کرد تمهیدات لازم را بیاندیشند و از شهروندان نیز خواست از استقرار در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها بپرهیزند.
وی با اشاره به بارش برف در ارتفاعات و لغزندگی جاده ها ، به رانندگانی که قصد عبور از محورهای کوهستانی و گردنه های برف گیر استان را دارند، تاکید کرد که زنجیرچرخ و تجهیزات زمستانی همراه داشته باشند.
سرپرست اداره پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان آسمان فردا را نیز ابری و مه آلود، کاهش دما، بارندگی و وزش باد گاهی شدید، در ارتفاعات بارش برف پیش بینی کرد.
وی گفت: بیشینه دمای گیلان طی شبانه روز گذشته با 21 درجه مربوط به منجیل و کمینه دمای استان برای فردا با دو درجه زیرصفر مربوط به دیلمان و جیرنده عنوان کرد.
غلامی افزود: بیشینه دمای امروز رشت 16 درجه و کمینه دمای فردای مرکز گیلان نیز شش درجه خواهد بود.
7296/2007/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.