به گزارش خبرنگار ایرنا حجت الاسلام حسن روحانی روز پنجشنبه در نشست خبری سفر استانی به گیلان در جمع اصحاب رسانه در رشت افزود: روز گذشته شاهد استقبال گرم و باشکوه مردم لاهیجان و مردم شهرستان های مختلف استان بودیم؛ از همه محبت هایی که مردم در مسیر عبور و مرور ابراز داشتند و شاهد محبت آنان نسبت به خادمان و مسئولان خودشان بودیم، تشکر می کنم.
وی با اشاره به افتتاح پروژه های مهم در سفر به استان گیلان و ابزار خوشحالی از تحقق این مهم اظهار داشت: در این سفر حدود چهار هزار میلیارد تومان پروژه به اتمام رسید؛ البته سرلوحه این پروژه ها که برای ما بسیار مهم بود، راه آهن قزوین - رشت بود که روز گذشته با حضور نمایندگان و سفرهایی از دیگر کشورها افتتاح شد.
رئیس جمهوری خاطر نشان کرد: این راه آهن یکی از راه های بسیار زیبای کشور است که امیدوارم مردم از منظره طبیعی و زیبای این منطقه لذت ببرند که البته برای حمل و نقل بار نیز اهمیت دارد.
وی با اشاره به راه آهن آستارا - آستارا و افزایش حمل و نقل بار در این مسیر اظهار داشت: راه آهن قزوین - رشت اگر به آستارا متصل شود؛ تحول بزرگی برای ایران و کل منطقه خواهد بود.
حجت الاسلام روحانی با بیان اینکه افتتاح راه آهن قزوین - رشت یک پیام سیاسی داشت، گفت: در شرایط تحریم که آمریکا همه کشورها را تهدید می کند که با ایران کار نکنید، افتتاح این راه آهن با حضور نمایندگانی از برخی کشورها، نشان داد که مردم دنیا اعتنایی به دیوارها نمی کنند، نه دیورا مکزیک بلکه هر دیواری؛ مردم با آن مخالف هستند.
رئیس جمهوری ادامه داد: راه آهن ما ضد دیوار است؛ کوه ها را می شکافد، پل ها را می سازد و ملت ها را به هم متصل می کند؛ این راه آهن از خلیج فارس به دریای مدیترانه، شرق اروپا و حتی اقصی نقاط آسیا راه می یابد.
وی اتصال راه آهن رشت به سمت آستارا را طرح اولویت دار دولت در استان گیلان عنوان و خاطر نشان کرد: یک شاخته از این خط ریلی به سمت بنادر انزلی و کاسپین نیز می رود و وزیر راه قول داده که این راه آهن تا سال 99 افتتاح شود.
حجت الاسلام روحانی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به افتتاح سایر طرح ها در جریان این سفر بیان داشت: همه طرح هایی که دیروز در زمینه کشاورزی، گردشگری، فرهنگ و صنعت افتتاح شد؛ بسیار جالب توجه و دلگرم کننده بود و معنایش این است که مردم در شرایط تحریم به دنبال سازندگی برای جوانان هستند.

خبر در حال تکمیل است ....
به گزارش ایرنا رئیس جمهوری و شماری از اعضای هیأت دولت از روز گذشته (چهارشنبه) به گیلان آمده اند. راه آهن قزوین - رشت عصر دیروز با حضور حجت الاسلام روحانی افتتاح شد. همچنین شامگاه چهارشنبه با دستور رئیس جمهوری و به صورت ویدئو کنفرانس، 61 طرح و پروژه زیربنایی و اقتصادی در استان افتتاح و یا عملیات اجرایی آنها آغاز شد.
نشست شواری اداری گیلان نیز صبح امروز با حضور رئیس جمهوری برگزار شد.
7286/2007/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.