سعید محمد زاده روز دوشنبه در حاشیه مراسم بهره برداری از هفت طرح عمرانی راه آهن نیشابور طی گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سهم راه آهن کشور در بخش ترانزیت کالا به 14 درصد رسیده که برای افزایش آن نیازمند تامین ناوگان از سوی بخش خصوصی هستیم.
وی با بیان اینکه بودجه امسال سازمان راه آهن حدود پنج درصد کاهش یافته است اظهار داشت: از یک هزار و 300 واگن موجود در ناوگان راه آهن کشور 750 واگن نیازمند تعمیر و بازسازی با مبلغ هشت هزار میلیارد ریال است.
وی گفت: میزان بار حمل شده توسط شبکه ریلی کشور در سال جاری نسبت به سال گذشته 18 درصد افزایش یافته است که تا پایان امسال به 35 میلیارد تُن کیلومتر می رسد.
معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: در حالی که این میزان از سال 84 تا 92 از 19 و نیم میلیارد تُن کیلومتر به 22 و نیم میلیارد رسیده بود طی چهار سال گذشته به 30 میلیارد تن کیلومتر افزایش یافت.

* جابجایی مسافر از طریق سیستم ریلی کشور 17 درصد افزایش یافت
وی اظهار داشت: سال گذشته 13 میلیارد و 600 مسافر از طریق سیستم ریلی کشور جابجا شدند و امسال میزان رشد مسافر در مسیر ریلی تهران به مشهد 17 درصد و در کل کشور 13 درصد افزایش داشته است.
وی یادآور شد: با توجه به اینکه ناوگان مسافربری راه آهن کشور کاهش یافته و هزینه سرمایه گذاری و نگهداری در این بخش گران است در حال فراهم آوردن تسهیلاتی با استفاده از تبصره 18 قانون بودجه برای توسعه ناوگان مسافربری و باری راه آهن کشور از طریق بخش خصوصی هستیم.
وی ادامه داد: به دلیل کنترل قیمت بلیط قطارها در سالهای گذشته سرمایه گذاران در این بخش دچار ضرر شدند که در صورت عدم مدیریت، شاهد عدم رغبت سرمایه گذاران برای ورود به این بخش خواهیم بود.
وی اظهار کرد: با توجه به اینکه حجم عمده ای از زائران حضرت امام رضا (ع) از ایستگاه نیشابور تردد می کنند مراحل مطالعاتی احداث مجموعه بزرگ خدماتی و رفاهی در این محل در دست اجراست.
فرماندار نیشابور نیز در این مراسم گفت: راه آهن نیشابور دارای ظرفیت فراوان برای پیشرفت است و نقش آن را در توسعه نیشابور نمی توان نادیده گرفت.
سعید شیبانی افزود: راه آهن بازویی موثر در راستای گسترش صنعت گردشگری این شهر است و بهبود کیفیت و خدمات ایستگاه نیشابور از خواسته های شهروندان می باشد.
در این مراسم هفت طرح عمرانی در ایستگاه راه آهن نیشابور با هزینه بیش از 90 میلیارد ریال به بهره برداری رسید.
مرکز شهرستان 450 هزار نفری نیشابور در 127 کیلومتری غرب مشهد واقع است.
9869 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.