به گزارش روز چهارشنبه خبرنگار ایرنا، در هفته نوزدهم مسابقات فوتبال لیگ دسته دو کشور، تیم داماش گیلان به یک مساوی خارج از خانه ، چوکا تالش متحمل شکست خانگی و شهرداری فومن نیز به یک تساوی خانگی دست یافتند.
تساوی تیم فوتبال داماش گیلان و شکست خانگی تیم چوکا تالش باعث شد تا این دو تیم دوباره از صدر جدول گروه خود فاصله بگیرند و شانس صعودشان به لیگ دسته اول کمرنگ تر شود و همچنین تساوی خانگی تیم شهرداری فومن نیز سبب شد تا دوباره این تیم در همان میانه جدول رده بندی گروه خود قرار گیرد.
بر این اساس و در جریان این رقابت ها ، تیم فوتبال داماش گیلان که هفته گذشته به دلیل برگزاری دیدار نیمه نهایی جام حذفی در لیگ دسته دو به میدان نرفت، در هفته نوزدهم این مسابقات در اهواز به مصاف تیم استقلال این شهر رفت.
داماشی ها که به دلیل انجام یک بازی کمتر جایگاه خود را در بین تیم های صدر جدولی از دست رفته می دید، در این بازی خارج از خانه فقط به فکر کسب پیروزی بود تا با تصاحب هر سه امتیاز، دوباره خود را مدعی این گروه بداند.
اما این تیم در نهایت نتوانست به این خواسته خود دست یابد و برابر تیم استقلال اهواز به نتیجه مساوی صفر بر صفر دست یافت تا شانس قهرمانی این تیم در گروه اول این مسابقات تا حدی کمرنگ تر شود.
البته تیم فوتبال داماش گیلان با توجه به اینکه یک بازی عقب افتاده دارد و همچنین دیدار با تیم خوشه طلایی ساوه صدرنشین در رشت برگزار می شود، این شانس را دارد که دوباره با پیروزی برابر حریفش در رشت و همچنین کسب نتایج مطلوب در سایر بازی ها ، صدر جدول را از تیم خوشه طلایی پس بگیرد.
گرچه این امر تا حدی مشکل به نظر می رسد اما تیم داماش که در رقابت های جام حذفی بسیار خوب ظاهر و با تلاش و کوشش فراوان توانست تیم های مدعی همچون سایپا را مغلوب و به فینال این رقابت ها راه یابد، بازپس گیری صدر جدول کار چندان دشواری نیست.
اما با این وجود داماش و چوکا نباید فرصت سوزی کنند و باید از تمامی فرصت ها نهایت استفاده را ببرند تا رتبه های اول و دوم گروه خود را کسب و شانس حضور در رقابت های لیگ دسته اول را داشته باشند.
با توجه به این امر، گرچه کسب نتیجه مساوی خارج از خانه برای داماش نتیجه چندان بدی محسوب نمی شود اما این تیم برای صعود به لیگ دسته یک، نیازمند پیروزی در دیدارهای خانگی و حتی بازی های خارج از خانه است.
اما تیم فوتبال چوکا تالش دیگر نماینده گیلان در رقابت های لیگ دسته اول که به همراه تیم داماش در گروه اول این رقابت ها قرار دارد، در هفته نوزدهم یک بازی بسیار حساس و تعیین کننده ای را در تالش برگزار کرد.
تیم فوتبال چوکا در این دیدار خانگی برابر خوشه طلایی ساوه قرار گرفت که این تیم در صدر جدول این گروه قرار دارد که با توجه به شرایط جدول، این بازی یکی از حساس ترین بازی های دور برگشت لیگ دسته دوم محسوب می شد.
با توجه به این امر، تیم چوکا تالش نتوانست در این دیدار قدرتمند ظاهر شود و در نهایت با نتیجه یک بر صفر مغلوب خوشه طلایی ساوه شد تا نه تنها تیم خوشه طلایی ساوه با این پیروزی خارج از خانه، فاصله اش را با تیم های مدعی دیگر افزاش دهد، بلکه تیم چوکا نیز با این شکست خانگی از تیم های صدر جدولی دورتر شد.
البته این دبدار برای داماشی ها نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار بود چون اگر تیم چوکا در این دیدار پیروز می شد، فاصله تیم داماش نیز با خوشه طلایی ساوه بسیار کم می شد اما شکست چوکایی ها در این دیدار خانگی و برابر تیم صدرنشین گروه خود باعث شد تا فاصله تیم داماش گیلان نیز با تیم خوشه طلایی ساوه افزایش یابد و از طرف دیگر فاصله چوکا نیز با خوشه طلایی افزایش زیادی یابد.
چوکایی ها که در بازی های خانگی بسیار پرتوان ظاهر می شوند، در این دیدار نتوانستند به پیروزی برسند و با دریافت گل در نیمه اول، در نهایت مغلوب حریف قدرتمند خود شدند و در نیمه دوم حملات متعدد این تیم نیز سودی نداشت تا چوکا متحمل یک شکست خانگی تلخ شود.
به هرحال باید مشاهده کرد که تیم های داماش و چوکا که در گروه اول رقابت های لیگ دسته دوم کشور قرار دارند در پایان این مسابقات می توانند رتبه های اول و دوم گروه خود را کسب کنند تا شانس صعود به لیگ دسته اول را داشته باشند و یا دوباره فصل آینده رقابت های خود را در لیگ دسته دوم ادامه می دهند.
تا پایان هفته نوزدهم رقابت های فوتبال لیگ دسته دوم کشور و در گروه اول ، تیم خوشه طلایی ساوه با انجام 17 بازی و کسب 38 امتیاز در صدر جدول قرار دارد، داماش گیلان با 16 بازی و کسب 31 امتیاز در رتبه دوم قرار دارد، مقاومت تهران نیز با 17 بازی و 30 امتیاز سوم است و چوکا تالش نیز با 17 بازی و کسب 29 امتیاز در مکان چهارم این گروه قرار دارد.
اما تیم فوتبال شهرداری فومن دیگر نماینده استان گیلان در رقابت های لیگ دسته دوم که در گروه دوم این مسابقات قرار دارد، در هفته نوزدهم در خانه به مصاف شهرداری بندرعباس رفت که در نهایت با حریفش به نتیجه مساوی بدون گل دست یافت.
گرچه تیم شهرداری فومن در این دیدار خانگی بهتر از حریف خود ظاهر شد اما نتوانست به گل دست یابد تا با کسب نتیجه مساوی بدون گل برابر حریفش ، ناکامی های نمایندگان گیلان در لیگ دسته دوم در هفته نوزدهم را تکمیل کند.
تیم فوتبال شهرداری فومن که در دور برگشت این مسابقات توانسته نتایج خوبی را کسب و از تیم های انتهای جدولی فاصله گرفت اگر در این دیدار خانگی پیروز می شد، بی شک فاصله اش را با تیم های میانه جدول نیز افزایش می داد.
با این وجود تیم فوتبال شهرداری فومن با این تساوی خانگی ، 24 امتیازی شد و در رتبه هفتم جدول رده بندی گروه دوم رقابت های لیگ دسته دوم قرار گرفت تا شانس این تیم نیز برای کسب سهمیه و حضور در لیگ دسته یک کمرنگ تر شود.
در رقابت های فوتبال لیگ دسته دوم باشگاه های کشور ، 28 تیم در دو گروه به صورت دوره ای و رفت و برگشت با هم به رقابت می پردازند که در نهایت تیم های اول هر گروه و برنده تیم های دوم به رقابت های لیگ دسته اول کشور صعود می کنند.
استان گیلان سه نماینده در رقابت های فوتبال لیگ دسته دوم کشور دارد که تیم های فوتبال چوکا تالش و داماش گیلان در گروه اول و تیم شهرداری فومن در گروه دوم این دوره از رقابت ها حضور دارند.
7285 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.