در نه ماهه سال جاری میزان تحقق طرح های سرمایه گذاری در این منطقه در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش ۲۸ درصدی داشته است.

به گزارش ایلنا از بندرانزلی، این مدت ۷۲۶۷ میلیارد ریال طرح سرمایه گذاری از سوی سرمایه‌گذاران محقق شد که در مقابل۵۶۷۰ میلیارد ریالی که در نه ماهه سال گذشته در این منطقه تحقق یافت، بیانگر افزایش ۲۸ درصدی میزان تحقق سرمایه گذاری در منطقه آزاد انزلی است.

 از ابتدای فروردین تا پایان آذرماه سال ۹۷ تعداد طرح های سرمایه‌گذاری که از سوی این سازمان تأیید و مجوز سرمایه‌گذاری برای متقاضیان صادر شده به ۶۳ طرح بالغ شده که در قیاس با مدت مشابه سال ۹۶ که این رقم ۵۳ مجوز بود، نشان دهنده رشد ۱۹ درصدی در این شاخص جذب سرمایه گذاری در این منطقه می باشد.

صدور ۶۳ مجوز فعالیت سرمایه گذاری

درباره حوزه ‌های فعالیت ۶۳ مجوز فعالیت سرمایه گذاری صادره در نه‌ماهه سال ۹۷ باید به زمینه‌هایی همچون ساخت واحدهای تولیدی، خدماتی، صنایع صادراتی، اقامتی، احداث هتل و مجتمع‌های مسکونی، های تک و دانش بنیان و ایجاد مجموعه‌های تفریحی و گردشگری اشاره کرد.

تحقق ۳۱ میلیون دلار طرح های سرمایه گذاری خارجی

از سوی دیگر طی نه ماهه سال جاری ۳۱ میلیون دلار طرح های سرمایه گذاری خارجی نیز در منطقه آزاد انزلی تحقق یافته است.

 مهمترین دلایل تداوم مسیر رشد منطقه آزاد انزلی در جذب سرمایه گذار به عنوان یکی از مهمترین شاخص های عملکرد مناطق آزاد در اجرای دستورالعمل های اقتصاد مقاومتی باید به استمرار تداوم سیاست های اقتصادی- حمایتی این سازمان در قبال سرمایه گذاران و فعالین اقتصادی اشاره نمود، چراکه این ثبات موجبات آرامش و اطمینان در حوزه های مختلف فعالیت اقتصادی و تولیدی در سطح منطقه شده است.

ارائه طرح های حمایتی، تشویقی به سرمایه گذاران و فعالین اقتصادی

از سوی دیگر ارائه طرح های حمایتی، تشویقی به سرمایه گذاران و فعالین اقتصادی، تکمیل پروژه های زیرساختی و اجرای طرح های جدید موجبات رونق فضای کسب و کار در سطح منطقه آزاد انزلی را فرآهم نموده، برگزاری نمایشگاه های تخصصی و کمک به بازاریابی محصولات واحدهای تولیدی منطقه از طریق حضور در نمایشگاه های داخلی و خارجی، در عین حال حمایت و جذب شرکت های دانش بنیان، پیگیری و رفع مشکلات واحدهای تولیدی منطقه که منجر به فعال شدن ۶۲ واحد راکد طی این مدت شده را باید مهمترین اقدامات این سازمان به منظور حمایت از فعالین اقتصادی اعلام کرد.

 فعال سازی کریدورهای نوستراک و چین – قزاقستان – ایران از مسیر این منطقه را باید در کنار انعقاد تفاهم نامه های همکاری با کشورهای منطقه را به مجموعه برنامه های سازمان جهت تسهیل و توسعه فعالیت های منطقه ای سرمایه گذاران اضافه کرد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.