به گزارش ایرنا، ایوب درویشی روز یکشنبه در نشست هماهنگی امور اقتصادی استانداری با روسای اتحادیه های صنفی ایلام اظهار کرد: مهم ترین حلقه در زنجیره تولید ارزش بازار است و به هر میزان که فضای کسب و کار بهبود یابد به همان نسبت فضا برای سرمایه‌گذاری فراهم می‌شود.
وی با بیان اینکه در پایش وضعیت محیط کسب و کار، استان ایلام در وضعیت مناسبی قرار ندارد و در بیشتر شاخص ها دارای رتبه آخر است، افزود: شرایط پرداخت تسهیلات بانکی برای طرح های اشتغالزایی و رونق تولید در استان مناسب نیست، باید در این زمینه با همت مضاعف اقدام و از سرمایه گذاران ذیصلاح و کارآفرینان واقعی حمایت شود.
درویشی یادآور شد: استان ایلام دارای ظرفیت ها و منابع اقتصادی مناسبی برای سرمایه گذاری است که باید با تسهیل و شتاب در توسعه این سرمایه ها را بکار گرفت.
وی گفت: برای ایجاد فضای کسب و کار مناسب باید چرایی مشکلات بررسی شود و با جلب اعتماد بازاریان و مردم آرامش و اطمینان خاطر را در این فضا ایجاد کرد.
درویشی تاکید کرد: مردم باید خواستار سرمایه گذاری و ایجاد کسب و کار باشند و با چشم داشت محض به دولت کاری از پیش برده نمی شود چرا که یکی از نشانه های عدم توسعه در یک کشور انتظار یک طرفه از دولت است.
وی گفت: دولت موظف است بخش های مختلف صنعت را بصورت راهبردی در کنار هم نگه دارد و نه بصورت بخشنامه ای و دستوری، بلکه بصورت طبیعی توجه را به سمت تولید جلب کند و تولید کننده، بازار، اصناف و تاجر را در کنار هم قرار دهد.
معاون استاندار ایلام افزود: برای رسیدن به تولید و رونق فضای کسب و کار باید به این باور رسید که همه ما در یک مجموعه و زنجیره بهم متصل هستیم و در صورت حفظ این حلقه رشد چشمگیری در چرخه اقتصادی خواهیم داشت.
درویشی افزود: در این حوزه ضریب مشارکت در استان ایلام بسیار پایین است، این مهم باید برطرف شود و در این خصوص تیمی متشکل از گروه های تسهیل گر دعوت و تشکیل شود.
وی با بیان اینکه نهاد های توسعه ای می توانند در این زمینه نقش بسزایی را ایفا کنند یادآور شد: تمام تلاش ما حرکت به سمتی است که زنجیره ارزش ایجاد و حلقه های تولید تکمیل شود.
7180/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.