سرمایه‌گذار مطرح: بازگشت بیت کوین به قیمت 10 هزار دلار تا پایان سال 2018 قطعی است !Reviewed by نیما ملک پور on Sep 23Rating: 5.0

مایکل نووگراتز (Michael Novogratz) بیلیونر و مدیر افسانه‌ای سابق صندوق‌های پوششی در شرکت سرمایه‌گذاری فورترس (Fortress Investment Group) اظهار داشت که بیت کوین تا انتهای سال جاری میلادی حداقل ۳۰ درصد افزایش خواهد داشت.

به عقیده این سرمایه‌گذار بزرگ، به محض عبور بیت کوین از محدوده‌های مقاومتی اصلی ۶,۸۰۰ ، ۸,۸۰۰ و ۱۰,۰۰۰ دلار، موسسات مالی با وجود راه‌حل‌هایی نظیر متولیان مورد اعتماد وارد این بازار خواهند شد.

سرمایه‌گذار مطرح: بازگشت بیت کوین به قیمت 10 هزار دلار تا پایان سال 2018 قطعی است !

مایکل نووگراتز (Michael Novogratz)

این سرمایه‌گذار بزرگ در این خصوص گفت:

این بازار برای موسساتی که در حال ساخت زیربنای لازم جهت آماده سازی بازار برای ورود سرمایه‌گذاران واقعی به این حوزه هستند، صعودی محسوب می‌شود. به نظرم ۳ تا ۶ ماه از این تاریخ به بعد، نشانه‌های واضحی برای مردم، موسسات بزرگ و صندوق‌های بازنشستگی برای سرمایه‌گذاری وجود خواهد داشت.

نرسیدن به ۱۰,۰۰۰ دلار غیرممکن است

مایکل نووگراتز در مصاحبه‌ای در برنامه Fast Money شبکه CNBC، بازگشت بیت کوین به محدوده ۸,۸۰۰ تا ۱۰,۰۰۰ دلار را حتمی دانست. طی ۳ روز اخیر، حجم بازار ارزهای دیجیتال ۲۵ میلیارد دلار افزایش داشت؛ بطوریکه برخی ارزهای شاخص نظیر ریپل رشد ۱۰۰ درصدی را تجربه کردند. اتریوم نیز حرکت رو به بالای قدرتمندی را در این بازه زمانی آغاز کرده است.

طبق گزارش قبلی CCN، تاکید آقای نووگراتز در گذشته نیز بر این موضوع بوده که مقصد رالی بزرگ بعدی ارزهای دیجیتال، حجم بازار ۲۰ تریلیون دلاری خواهد بود که با ترس از جا ماندن (FOMO) موسسات مالی بزرگ نظیر صندوق‌‌های بازنشستگی و صندوق‌های پوششی به وجود خواهد آمد.

سرمایه‌گذار مطرح: بازگشت بیت کوین به قیمت 10 هزار دلار تا پایان سال 2018 قطعی است !

ماه گذشته، مورگان استنلی و سیتی‌گروپ از برنامه‌های خود در ماه‌های آتی درباره افزودن راه‌حل‌هایی برای متولیان ارزهای دیجیتال به ساختار فعلی رونمایی کردند. علاوه‌بر شرکت‌هایی مانند بیت‌گو (BitGo) و کوین‌بیس (Coinbase) که امکان وجود متولیان قانون‌گذاری شده و معتمد را فراهم کرده‌اند، موسسات دیگری نیز در این حوزه برای ورود به دنیای ارزهای دیجیتال در حال فعالیت می‌باشند.

آقای نووگراتز نیز بر همین اساس اذعان داشت که اگر بیت کوین تا انتهای سال جاری میلادی حرکت قدرتمند کوتاه‌مدتی را به پشتوانه سرمایه‌گذاران فردی و تریدرهای خرده فروش داشته باشد، موسسات مالی بیشتری در این بازار سرمایه‌گذاری خواهند کرد.

آقای نووگراتز برای روشن شدن بیشتر مطلب در این باره توضیح داد:

نمی‌خواهم یک‌باره بگویم ما بازار ۲۰ تریلیون دلاری خواهیم داشت. شرح چیزی که اتفاق می‌افتد از این قرار است که یکی از صندوق‌های بازنشستگی بی‌باک یا یکی از رهبران بزرگ بازار خواهد گفت: می‌دانید چیست؟ ما در این حوزه متولی داریم. گلدمن ساکس وارد این بازار شده و بلومبرگ شاخصی ارائه داده که می‌توانیم با آن عملکردمان را دنبال کنیم؛ و اینگونه آن‌ها شروع به خرید خواهند کرد. ناگهان نفر دوم یا سازمان دوم هم وارد خواهد شد. همان حس ترس از جا ماندن که در سرمایه‌گذاران فردی شایع است، بین سرمایه‌گذاران نهادی نیز به وجود خواهد آمد.

این همه ماجرا نیست

در سال ۲۰۱۷ بحث‌هایی درباره انتقال سرمایه از بخش‌های مالی سنتی به بازار ارزهای دیجیتال مطرح بود. هرچند در آن زمان زیر‌ساخت‌های لازم برای تشویق موسسات مالی برای ورود به بازار ارزهای دیجیتال وجود نداشت؛ به این معنی که حتی در صورت علاقه موسسات به این حوزه، خدماتی برای ارائه به سرمایه‌گذاران دارایی‌های دیجیتالی وجود نداشت.

با پیشرفت‌های اخیر صنعت ارزهای دیجیتال در ماه‌های گذشته، شرکت‌هایی مانند کوین‌بیس و بیت‌گو انتظار تزریق میلیاردها دلار سرمایه به این حوزه را تا شروع سال ۲۰۱۹ میلادی دارند. اگر بیت کوین قادر به حرکت به سوی محدوده قیمتی ۸,۸۰۰ تا ۱۰,۰۰۰ دلار باشد، بازار ارزهای دیجیتال انتظار افزایش قابل توجهی از نظر ارزش را خواهد داشت.

سرمایه‌گذار مطرح: بازگشت بیت کوین به قیمت 10 هزار دلار تا پایان سال 2018 قطعی است !

حتی با وجود اینکه بیت کوین به مانند دیگر ارزهای دیجیتال مانند ریپل و اتریوم حرکت قدرتمند رو به بالایی را در روزهای اخیر آغاز نکرده است، پادشاه ارزهای دیجیتال سلطه پایدار خود را بر بازار در ماه‌های آگوست و سپتامبر نشان داده که بیانگر دید مثبت به عملکرد میان‌مدت این دارایی دیجیتال است.

منبع: ccn
print

دیدگاه تان را بنویسید