به گزارش خبرنگار ایرنا، علی نصیبی روز چهارشنبه در جلسه شورای اداری رامیان درشرق گلستان گفت: این تسهیلات که تاکنون بی سابقه بوده، از محل تسهیلات صندوق توسعه ملی توسط بانک های عامل این استان پرداخت شده است.
وی با اشاره به ظرفیت های گردشگری مناطق روستایی گلستان افزود: درسال جاری نگاه ویژه ای به این ظرفیت ها شده و در همین راستا طبق برنامه ریزی ها 200 مورد بوم گردی و طبیعت گردی جدید در روستاهای این استان اضافه می شود.
نصیبی اضافه کرد: بزودی سهمیه هر شهرستان در جلسه ای با حضور استاندار گلستان مشخص و ابلاغ می شود تا با اجرایی شدن و جذب گردشگران داخلی و خارجی به اقتصاد روستاها و استان کمک شود.
وی تصریح کرد: برای توسعه اقتصادی و پیشرفت روستاهای گلستان، استانداری تفاهم نامه هایی را با برخی نهادها از جمله بنیاد علوی و معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری منعقد کرده است.
مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری گلستان ادامه داد: براساس تفاهم نامه های منعقده به تمام طرح های واجد شرایط درحوزه روستایی با کسر 10 درصد از کارمزد اصلی تسهیلات، تسهیلات با نرخ کارمزد پایین پرداخت می شود.
نصیبی بدون اشاره به میزان تسهیلات پرداختی در قالب تفاهم نامه های ذکر شده، افزود: دراین حوزه استان گلستان رتبه نخست کشور را کسب کرده است.
وی گفت: اعتبارات دهیاری های کشور در حساب های مشخص شده در پست بانک واریز می شود و دهیاران و شوراها می توانند چنانچه طرحی را مدنظر دارند با کسب تسهیلات کم بهره به نسبت بودجه تحقق یافته سال گذشته خود از این بانک برای پیشبرد اهداف توسعه محور روستایی، گام های موثری بردارند.
نصیبی اضافه کرد: دهیاری ها می توانند با همراهی هم در راستای اشتغال آفرینی و سودآوری برای مجموعه دهیاری نیز فعالیت داشته باشند.
وی تصریح کرد: دهیاری ها می توانند برای استفاده بیشتر از تسهیلات با کارمزد پایین، با تجمیع چند دهیاری به دنبال ایجاد یک فعالیت اقتصادی مناسب باشند.
مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری گلستان همچنین از احداث خانه های ورزش روستایی خبر داد و گفت: درصورتی که مجموعه شورا و دهیاری روستا حداقل 100 مترمربع فضای مسقف ایجاد نمایند و در اختیار اداره ورزش و جوانان قرار دهد، این اداره با توجه به علاقه مندی ها و نیاز آن منطقه امکانات لازم را در آنجا تامین می نماید.
به گزارش ایرنا، فرماندار رامیان نیز در این نشست خطاب به مسئولان این شهرستان گفت: مدیران سعی کنند اطلاعات قانونی خود را بالا ببرند تا در انجام کارها سرعت بیشتری را شاهد باشیم.
محمود سالاری افزود: هر چه نسبت به قوانین آگاهی و تسلط بیشتری داشته باشیم پاسخگویی ما نیز مستدل تر، قاطع تر و شفاف تر خواهد بود و مشکلات در زمان کمتری رفع می شود.
وی با اشاره به حقوق شهروندان ابرازکرد: مسئولان می بایست با رجوع به دستورالعمل ها نقاطی که در قانون مسکوت مانده را به نفع مردم و شهروندان تفسیر نمایند و ما به عنوان خدمتگزاران آنها باید برای رفع مشکلات مردم تلاش کنیم.
به گزارش ایرنا، قائم مقام مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان گلستان نیز در شورای اداری رامیان گفت: براساس چشم اندازی که داریم در سال 1400 با هشت هزار فارغ التحصیل بیکار مواجه هستیم که می بایست هرچه سریعتر برای رفع دغدغه بیکاری این افراد چاره ای اندیشیده شود.
محمد رهبری با انتقاد از وضعیت طرح های بوم گردی، گفت: ایجاد فضاهای بوم گردی نیازمند توجه ویژه مسئولان است زیرا با مشکلات خاصی که دارد می تواند بزودی به یکی از معضلات منطقه تبدیل شود.
وی با اشاره به نقش سازمان آموزش فنی و حرفه ای در ایجاد اشتغال تصریح کرد: این سازمان باید به صورت جدی وارد عرصه ایجاد اشتغال شود در زمینه های مختلف شود، زیرا در این زمینه ظرفیت های قابل توجهی دارد ولی اکنون بیشترین پرونده های درخواست تسهیلات مربوط به طرح های جهاد کشاورزی می باشد.
شهرستان رامیان با 85 هزار نفر جمعیت در شرق استان گلستان قرار دارد.
1860/9433/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.