محمد رضا یوسفی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد فارغ التحصیل ثبت نام کرده، یک هزار و 157 نفر واجد شرایط بودند که می توانستند در این طرح مشارکت داشته باشند.
وی یادآورشد: از سوی دیگر تا به امروز 148 واحد پذیرنده هم برای جذب این متقاضیان در سامانه ثبت نام کرده اند.
یوسفی اظهار کرد: فرآیند اجرای طرح کارورز به این شکل است که فارغ التحصیلان متقاضی و مدیران صنایع مایل به استفاده از این نیروها در این سامانه ثبت نام می کنند و در صورتی که هر دو طرف به توافق رسیدند، قراردادی میان آنها منعقد می شود.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت: این قرارداد حداکثر 6 ماه اعتبار دارد و در مناطق محروم تا 9 ماه قابل افزایش است.
وی خاطرنشان کرد: در این مدت کارفرما مسئولیتی برای پرداخت حقوق ندارد و دولت مبلغی را به عنوان کمک هزینه کارورزی متناسب با مدرک کارورز به وی پرداخت می کند که این مبلغ از 270 تا 400 هزار تومان در نوسان است.
یوسفی ادامه داد: طی این 6 ماه نیازی به پرداخت حق بیمه نیروی انسانی از سوی کارفرما نیست و دولت کارورز را تحت پوشش بیمه حوادث قرار می دهد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت: در صورتی که پس از دوره کارورزی، طرفین به توافق رسیدند که این همکاری را ادامه دهند، یک قرارداد کاری جدید منعقد می شود و تا 2 سال پس از انعقاد قرارداد، کارفرما 100 درصد از پرداخت حق بیمه معاف است و این حق بیمه از سوی دولت به حساب سازمان تامین اجتماعی کارسازی می شود.
وی اضافه کرد: تعداد مجوزهای صادر شده واحدهای کارورزی توسط آموزش فنی و حرفه ای استان، 52 مورد است و تاکنون 33 قرارداد منعقد شده که این رقم، عملکرد مورد انتظار ما نبوده است.
یوسفی یکی از مشکلات موجود پیش روی اجرای این طرح را تزریق اعتبار اعلام کرد و از قول مساعد سازمان تامین اجتماعی برای همکاری در اجرای این طرح خبر داد.
اجرای طرح کارورز از ابتدای تیر سال جاری در سطح کشور با هدف برقراری ارتباط بین بخش تولید و صنعت و فارغ التحصیلان دانشگاهی آغاز شده است.
3001/6085
خبرنگار: مینا افشاری** انتشار: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.