شاهین رضایی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: مددجویان مستعد فاقد مهارت براساس علاقه و سنجش بازار کار با هماهنگی این نهاد برای گذراندن دوره های آموزشی به مراکز معتبر تحت نظارت سازمان فنی و حرفه ای با قابلیت اعطای مدرک رسمی معرفی می شوند.
وی ادامه داد: آموزش های فنی وحرفه ای با توجه به محوری بودن نقش توانمندی خانواده های محروم وکم بضاعت به عنوان گامی موثر برای جهش این افراد درمیدان اقتصادی درحال انجام است و طی سال 95 یک هزار و 300 مددجو دردوره های بلند مدت اشتغال شرکت کردند.
رضایی گفت: طرح های اشتغال با هدف کمک به پایداری و ارتقاء ضریب موفقیت شغلی ، تحت نظارت مستمر و راهنمایی مداوم کارشناسان اشتغال این اداره کل قرار دارد.
وی خاطرنشان کرد: توانمند سازی خانواده های تحت حمایت از طریق مشاوره شغلی ، ارائه آموزش های فنی و حرفه ای و پرداخت تسهیلات اشتغال زایی از برنامه های کاری کمیته امداد است.
رضایی افزود: سقف تسهیلات پرداختی این نهاد با در نظر گرفتن نوع شغل، بین 50 تا 250 میلیون ریال است که بیشتر در زمینه های خدماتی ، دامپروری، کشاورزی و صنایع دستی به مددجویان تحت حمایت و نیازمندان غیر تحت حمایت پرداخت می شود.
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد البرز، یادآور شد : کمیته امداد به منظور ایجاد انگیزه برای کارفرمایان و دفاترکاریابی و فراهم سازی زمینه اشتغال مددجویان مورد حمایت، بسته های تشویقی در نظر گرفته است که مطابق آن، طی سال اول تمام هزینه حق بیمه سهم کارفرما به سازمان تامین اجتماعی و در سال دوم نیمی از حق بیمه، برابر حداقل حقوق و دستمزد تعیین شده از سوی وزارت تعاون، کار و امور اجتماعی، پرداخت می شود.
وی در ادامه آمادگی این نهاد را برای مشارکت صاحبان صنایع، مشاغل و اصناف در خصوص ایجاد اشتغال پایدار برای مددجویان و نیازمندان زیرپوشش و غیر تحت حمایت اعلام کرد.
رضایی گفت: مددجویان تحت حمایت کمیته امداد در صورت دریافت تسهیلات اشتغال و رسیدن به مرحله کسب استقلال اقتصادی به تدریج از چرخه حمایتی این نهاد خارج می شوند.
8029/ 6155 خبرنگار:حکیمه کشاورز** انتشاردهنده: محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.