به گزارش خبرنگار ایرنا، ابوالفضل تیرانداز دوشنبه شب درچهارمین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گنبدکاووس افزود: درحال حاضر 320 آموزشگاه آزاد در رشته های مختلف فنی و حرفه ای در استان گلستان فعالیت دارند.
وی، ارتقای کیفیت آموزشی در آموزشگاه های آزاد فنی و حرفه ای را هدف اصلی در اجرای طرح رتبه بندی دانست و گفت: مکان و ساختمان آموزشی، مدارک تحصیلی و نیز دوره های آموزشی طی شده توسط صاحبان آموزشگاه، تعداد کارآموز و درصد اشتغال آنان پس از آموزش از مهمترین شاخص ها در رتبه بندی آموزشگاه های آزاد می باشد.
تیرانداز، اجرای طرح توسعه و رتبه بندی آموزشگاه های آزاد را یکی از سه برنامه اصلی سازمان فنی و حرفه ای برای تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی دانست و اضافه کرد: آموزشگاه های آزاد استان درسال گذشته سه میلیون و 300 هزار نفر ساعت به کارآموزان آموزش دادند.
وی، مهارت ورزی در محیط واقعی کار را دومین برنامه اقتصاد مقاومتی سازمان آموزش فنی و حرفه ای درسال جاری اعلام کرد و گفت: درقالب این طرح با همکاری بنگاه های اقتصادی و ورود آنان به مقوله مهارت آموزی برای 1100 نفر در استان ایجاد شغل می شود.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای گلستان یادآور شد: اجرای این برنامه هیچ بار مالی بر بنگاه اقتصادی نخواهد داشت و هر بنگاه می تواند تا سه نفر کار آموز را جذب نماید که در مدت یک ماه تا یک سال دوره آموزشی کارآموز، بیمه مسئولیت کارآموزان نیز برعهده دولت است.
تیرانداز همچنین از طرح کارورزی دانش آموختگان مراکز آموزش عالی به عنوان سومین طرح حوزه اقتصاد مقاومتی سازمان آموزش فنی و حرفه ای نام برد و گفت: دراین طرح ملی، فارغ التحصیلان گروه سنی 23 تا 32 سال که بیش از چهار سال از زمان دانش آموختگی آنان نگذشته باشد، می توانند در بنگاه های اقتصادی مشغول فعالیت شوند.
وی گفت: دراین طرح که درسال گذشته به عنوان نمونه در استان گلستان اجرا شد و امسال به عنوان یک طرح ملی در همه استان ها اجرا می شود، دولت در مدت حضور دانش آموخته در بنگاه اقتصادی معادل یک سوم حداقل حقوق قانون کار را به فارغ التحصیل پرداخت می کند و بیمه مسئولیت آنان را نیز برعهده دارد.
به گفته وی، درسال گذشته به 580 بنگاه اقتصادی در استان گلستان مجوز جذب کارورزی داده شد که 400 نفر دانش آموخته مراکز آموزش عالی استان درآن مشغول فعالیت شدند.
استان گلستان یک میلیون و 800 هزار نفر جمعیت دارد که 350 هزار نفر آن درشهرستان گنبدکاووس درشرق این استان سکونت دارند.
/3039/1860
خبرنگار : علی لکزانوری ** انتشار دهنده: تاج محمد شیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.