به گزارش ایرنا علی آشتاب مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی روز چهارشنبه در این آیین در هنرستان فنی ولیعصر خرم آباد افزود: ضعف مهارت یکی از مهمترین چالش های نیروی کار تحصیل کرده استان است بطوریکه بیشتر آموزش ها بصورت تئوری است و فرد کمتر در محیط های عملی کار و تجربه قرار می گیرد.
وی با بیان اینکه در هنرستان ها و مراکز فنی و حرفه ای قرار دادن 2 عنصر آموزش تئوری و عملی در کنار همدیگر مورد توجه است، گفت: افراد خلاق، نوآور و با استعداد باید معرفی و برای سایرین الگوسازی شوند.
آشتاب با تاکید بر ضروت ارتباط بین مراکز آموزشی و مراکز رشد و پارک های علم و فناوری افزود: ارتقای مهارت و مهارت آموزی باید مورد توجه جدی قرار گیرد و فرهنگ کار باید تقویت وترویج شود.
وی یادآور شد: تحقق شعار حمایت از کار و تولید ایرانی با حمایت، تلاش و تعلق خاطر مردم در خرید و مصرف کالاهای داخلی که دسترنج کارگران ایرانی و حاصل فکر کارآفرینان است زمینه رشد و تکاپو در بنگاه ها و ایجاد اشتغال را فراهم می کند.
وی با بیان اینکه دولت یکی از ارکان مهم در تحقق شعار حمایت از کار و تولید ایرانی است، گفت: دولت باید تسهیل گر شرایط باشد بطوریکه با فراهم کردن راهکارهای قانونی زمینه را برای تولید فراهم کند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان افزود: کارآفرینان با روش های خلاق خود باید بتوانند با تولید محصولات رقابتی با قیمت مناسب به حفظ حیات اقتصادی کشور کمک کنند.
وی اظهار کرد: باید بتوان با نگاهی علمی و کارشناسی و بهره گیری از ظرفیت آموزشی، آموزش و پرورش در تقویت روحیه کارآفرینی و گرایش دانش آموزان به سمت کارآفرینی و کسب وکار در همان سطوح ابتدایی نقش آفرینی کند.
پنجم تا یازدهم اردیبهشت ماه بعنوان هفته کار و کارگر نام گذاری شده وبرای هر روز این هفته یک عنوان نهاده شده است.
1920/3022
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.