به گزارش خبرنگار ایرنا ، معصومه ابتکار روز شنبه در سفر به استان گلستان با حضور در اورژانس اجتماعی گرگان اظهار کرد: یکی از دلایل پنهان ماندن آسیب های وارده به کودکان و زنان نداشتن آگاهی از خدمت رسانی مجموعه هایی مانند اورژانس اجتماعی است، در حالی که فعالیت این بخش می تواند در کنترل، برخورد و کاهش انواع آسیب ها تاثیرگذار باشد.
وی بیان کرد: اورژانس اجتماعی یکی از موثرترین راهکارهای دولت برای مهار آسیب های اجتماعی و جلوگیری از گسترش آن است که امیدواریم از این ظرفیت به درستی برای افزایش ضریب سلامت روحی و جسمی اقشار گوناگون از جمله زنان و کودکان استفاده شود.
به گزارش ایرنا مدیرکل بهزیستی گلستان هم گفت : گلستان از استانهای کم برخوردار کشور است که تعدد آسیب های اجتماعی بی ارتباط با کمبود درآمدها و نارسایی اقتصادی استان نیست.
ابراهیم غفاری اظهار کرد: حاشیه نشینی ، مهاجرت ، نبود صنایع بزرگ و نرخ بیکاری بالا از جمله عوامل بروز انواع آسیب های اجتماعی در گلستان به شمار می رود.
وی بیان کرد: این عوامل موجب پدید آمدن مشکلات زیادی مانند کودکان کار، اعتیاد، طلاق و خشونت است که فعالیت اورژانس های اجتماعی تاکنون بر جلوگیری از گسترش آن تاثیرگذار بوده است.
مدیرکل بهزیستی گلستان افزود: یکی از این آسیب ها افزایش تعداد کودکان خیابانی در استان بود که شناسایی ، بازگرداندن به مدارس و کمک به حل مشکلات روانی آنها در دستور کار قرار گرفت و در نتیجه آن 120 کودک پشت میزهای مدرسه برگشتند اما 26 کودک که بیشتر از اتباع بیگانه هستند هنوز ساماندهی نشده اند.
3091/1648
خبرنگار : میثم محسنی ** انتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.