غلامرضا صدیق راد سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: مرکز آموزشی روزانه کودکان اوتیسم و خانه کوچک معلولان ذهنی در دزفول، مرکز پشتیبانی شغلی SE در اهواز و آبادان، مرکز شبانه روزی معلولان ذهنی پسر در ماهشهر، مرکز سرپناه شبانه بانوان در اندیمشک و آبادان و پایگاه خدمات توانبخشی مبتنی بر جامعه یا CBR در باوی و اندیکا در جهت توانمندسازی معلولان مناطق محروم از طریق ارائه آموزش از جمله این طرح ها است.
وی افزود: با راه اندازی اورژانس های اجتماعی در ماهشهر، باغملک، بهبهان، ایذه، باوی، امیدیه، گتوند، دشت آزادگان، شادگان، رامشیر و حمیدیه، تعداد اورژانس ها در استان به 21 مورد رسید.
صدیق راد ادامه داد: بهره برداری از پایگاه های خدمات اجتماعی در ماهشهر، آبادان، اندیمشک، اهواز، دزفول، مسجدسلیمان، کارون و پنج پایگاه در اهواز از جمله دیگر پروژه ها است.
مدیر کل بهزیستی خوزستان بیان کرد: از دیگر پروژه ها تاسیس مرکز خانه امن برای زنان در معرض خشونت و افتتاح 50 واحد مسکونی در شهرهای مسجدسلیمان، هفتکل، باغملک، گتوند، شادگان ، شوشتر و ایذه است.
وی بیان کرد: خانه کوچک معلولان ذهنی، 10 نفر از معلولان با درجه شدید، را مورد حمایت قرار می دهد و مرکز پشتیبانی شغلی معلولان جویای کار را شناسایی می کند و مربیان مربیان آموزش دیده، واسطه بین کارفرما و معلول شده و معلولان را برای ورود به کار آماده می کنند.
صدیق راد اظهار کرد: مرکز خانه امن، زنان خشونت دیده بی سرپناه را ساماندهی و نگهداری کرده که از طریق مراجعه خود فرد و یا از طریق اورژانس اجتماعی صورت می گیرد و مددکار برای حل مشکل با خانواده فرد ارتباط برقرار می کند.
136 مرکز توانبخشی شبانه روزی، 86 مرکز روزانه ، 30 مرکز شبانه روزی معلولان و سالمندان و بیماران روانی، 18 مرکز ارائه خدمت در منزل، 15مرکز کاهش آسیب ، 78 مرکز مشاوره روانشناسی ، 44 پایگاه سلامت اجتماعی و 54 موسسه غیر دولتی در زمینه آسیب های اجتماعی زیر نظر بهزیستی فعالیت می کنند.
32 هزار زن بی سرپرست و بدسرپرست، 13 هزار و 500 نفر دانش آموز بی سرپرست و بدسرپرست و 85 هزار معلول زیر پوشش بهزیستی خوزستان هستند.
هفته بهزیستی از 25 تا 31 تیرماه ادامه دارد.
6002/3004
خبرنگار: خاطره غفاری**انتشاردهنده : کبری آقازری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.