محسن شجاعی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این گروه های خودیار با فراگیری حرفه های مختلف می توانند تسهیلات بانکی را بدون ضمانت دریافت کنند که تاکنون در کردستان بیش از 120 میلیارد ریال تسهیلات به آنها پرداخت شده است.
به گفته وی کاهش نسبی فقر، توسعه عدالت اجتماعی از راه فراهم ساختن زمینه دسترسی گروه های کم درآمد، بالابردن سرمایه اجتماعی، ایجاد و توسعه کسب و کارهای کوچک و کمک به کاهش نرخ بیکاری را از ویژگی های این طرح است.
معاون اجتماعی بهزیستی استان کردستان افزود: علاوه بر گروه های خودیار، بهزیستی طرح دیگری را به عنوان گروه های همیار مخصوص زنان بی سرپرست اجرا کرده است.
وی اضافه کرد: هم اکنون 18 گروه همیار هر کدام با میانگین پنج عضو تحت حمایت بهزیستی قرار دارند.
وی اظهار کرد: اعضای این گروه های همیار با حمایت های بهزیستی مشاغلی از جمله مهدکودک، نانوایی و سبزی خوردکنی راه اندازی کرده و مخارج زندگی خود را تامین می کنند.
وی با اشاره به مراکز نگهداری شبانه روزی کودکان بی سرپرست در کردستان گفت: هم اکنون 10 مرکز نگهداری با 150 کودک در استان فعال است که 6مراکز به مشارکت موسسات خیریه واگذار شده است.
وی اضافه کرد: 150 کودک بی سرپرست نیز با نظارت بهزیستی در کنار خانواده های بستگانشان نگهداری می شوند و مستمری ماهیانه به آنها پرداخت می شود.
وی اظهار کرد: مستمری ماهیانه این کودکان بی سرپرست در سال 1391 برای هر کودک 750 هزار ریال بود که اکنون به 2 میلیون 750 هزار ریال افزایش یافته است.
وی در خصوص مقابله بهزیستی با خشونت های خانوادگی نیز گفت: سازمان بهزیستی در زمینه کنترل آسیب های اجتماعی با راه اندازی مراکز مداخله در بحران و اورژانس اجتماعی به قربانیان خشونت های خانوادگی و اجتماعی کمک می کند.
وی افزود: برای کمک به این افراد، خانه های سلامت و خانه امن در مراکز بهزیستی تشکیل شده که خانه های سلامت ویژه دختران و خانه های امن ویژه زنان و کودکان است.
وی اضافه کرد: در این مراکز، روانشناس، مددکار اجتماعی و کارشناسان حقوقی برای کاهش آسیب ها و بازگشت دوباره قربانیان خشونت های خانوادگی به جامعه تلاش می کنند.
وی اظهار کرد: قربانیان خشونت های خانوادگی می توانند به صورت خودمعرفی و یا دستگاه قضایی به این خانه ها معرفی شوند و حداقل شش ماه را در این خانه ها سپری کنند.
شجاعی گفت: بسیاری از قربانیان خشونت های خانوادگی در طول حضور در خانه های امن و سلامت بهزیستی، توانمند شده و پس از ارتقا جسمی و فکری و با تشخیص کارشناسان قضایی از این مراکز ترخیص می شوند.
وی در خصوص خانواده های بدسرپرست و بی سرپرست نیز افزود: در سال 1391 در مجموع 300 پرونده برای این گونه خانواده ها تشکیل شده بود که اکنون این تعداد به 2 هزار و 700 پرونده افزایش یافته است.
3020/ 1904
**خبرنگار: عبدالله رحمانی/**انتشاردهنده: مسعود احمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.