به گزارش خبرنگار ایرنا، فریبا درخشان نیا روز دوشنبه در نشست خبری در سنندج اظهار کرد: 26 مرکز از این تعداد مربوط به نگهداری از زنان آسیب دیده اجتماعی است که از طریق نیروی انتظامی و دستگاه قضایی به بهزیستی معرفی و وارد این مراکز می شوند.
وی افزود: همچنین 31 مرکز را خانه های سلامت تشکیل می دهند که در راستای حمایت و نگهداری از دختران در معرض آسیب در مناطق مختلف کشور راه اندازی شده است.
درخشان نیا هدف از ایجاد و راه اندازی این مراکز را تامین امنیت برای زنان آسیب دیده و حمایت از دختران در معرض آسیب اعلام کرد و یادآور شد: در این مراکز توانمند سازی روانی و اجتماعی محور کار است و در صورت صلاحدید و تامین امنیت لازم این افراد به خانواده های بازگشت داده می شوند.
وی به بحث ساماندهی کودکان کار و خیابانی نیز اشاره کرد و گفت: ساماندهی این کودکان از سال 78 رقم خورد و هم اکنون در هر استان یک مرکز اقامتی دولتی برای ساماندهی و حمایت از این کودکان ایجاد شده است.
درخشان نیا اضافه کرد: از سال 91 مراکز حمایتی کودک و خانواده در سطح کشور راه اندازی شده که اکنون 45 مرکز در شهرهای مختلف فعال است و چهل و ششمین مرکز امروز در سنندج افتتاح شد.
وی یادآور شد: این مراکز با استفاده از ظرفیت های مردمی و خیریه ها راه اندازی شده اند و توانمند سازی کودکان و خانواده، محور کار این مراکز حمایتی است.
مدیرکل دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی افزود: یکی دیگر از فعالیت های ما ایجاد خانه های امن برای زنان خشونت دیده است که در این راستا 22 خانه دایر شده که 15 مورد آن غیردولتی است.
وی تاکید کرد: سازمان بهزیستی به تنهایی متولی رسیدگی به آسیب های اجتماعی نیست بلکه همه دستگاه ها وطیفه دارند در حد توان خود بهزیستی را در مقابله با آسیب های اجتماعی یاری کنند.
درخشان نیا گفت: پیشگیری از آسیب های اجتماعی صرفا آموزش و فرهنگ سازی نیست بلکه برای رسیدن به نتیجه مطلوب باید به سمت اصلاح ساختارهای اقتصادی پیش برویم.
وی همچنین به یکپارچه سازی خدمات اجتماعی اشاره کرد و یادآور شد: برای کاهش و کنترل آسیب های اجتماعی موضوع یکپارچه سازی خدمات اجتماعی به صورت پایلوت در قزوین آغاز شد و در صورت آمادگی می توانیم کردستان را نیز به عنوان پایلوت دوم در این زمینه معرفی کنیم.
دفتر آسیب دیدگان سازمان بهزیستی کشور از دهه 60 تاکنون فعالیت خود در حوزه های مختلف بویژه زنان و کودکان اغاز کرده است.
خبرنگار: افسانه گلباغی ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
7348/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
3 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.