به گزارش خبرنگار ایرنا، ولی الله رضایی روز چهارشنبه درنشست خبری به مناسبت سالروز تشکیل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و بزرگداشت دهه حساب 100 امام (21 تا 31 فروردین)، اظهار داشت: درصورت استقبال دهیاران، این مقدار آسفالت افزایش می یابد.
وی گفت: درسال گذشته با مشارکت دهیاران 12 روستای گنبدکاووس، معابر اصلی این روستاها به مقدار 75 هزار مترمربع به ارزشی تقریبی 60 میلیارد ریال که 10 میلیارد ریال آن سهم دهیاران بود، آسفالت شد.
رضایی اضافه کرد: آسفالت معابر روستایی در راستای طرح هادی روستاها انجام می شود و هر مترمربع آن برای دهیاران بین 215 تا 250 هزار ریال هزینه مشارکت دارد.
وی بابیان اینکه از مجموع 200 روستا و نقطه جمعیتی گنبدکاووس، 157 روستا بالای 20 خانوار و دارای کد شناسایی هستند که برای آنان طرح هادی تهیه شده است، تصریح کرد: تاکنون مرحله نخست طرح هادی در 50 روستا تمام شده و این طرح در 25 روستای دیگر نیز به صورت نیمه تمام باقی مانده که برای تکمیل آن به افزون بر 160 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گنبدکاووس، پرداخت تسهیلات برای بهسازی واحدهای مسکونی روستایی را از دیگر فعالیت های این بنیاد دانست و گفت: در 10 سال گذشته در مجموع برای بهسازی و مقاوم سازی 9 هزارو 735 واحد روستایی تسهیلات پرداخت شده که تاکنون 8 هزارو 724 واحد آن به بهره برداری رسیده است.
رضایی افزود: تسهیلات بهسازی مسکن روستایی هم اکنون 200 میلیون ریال در روستاهای مرزی و 180 میلیون ریال برای دیگر روستاها می باشد ضمن اینکه 21 دفتر نقشه کشی در تهیه نقشه و 54 مهندس ناظر بر عملیات ساخت و ساز مسکن در روستاهای گنبدکاووس نظارت دارند.
وی، صدورسند مالکیت با همکاری اداره ثبت اسناد برای واحدهای مسکونی و تجاری در مناطق روستایی را از دیگر فعالیت های بنیاد مسکن ذکر کرد و گفت: در سال های گذشته تاکنون 17 هزارو 919 جلد سند مالکیت برای بناهای مسکونی و تجاری 50 روستای بخش مرکزی گنبدکاووس صادر شده است.
رضایی اضافه کرد: براساس تفاهم نامه منعقد شده با بنیاد علوی، برای ساکنین 10 روستا تعداد 1166 جلد سند مالکیت صادر خواهد شد که عملیات نقشه کشی آن توسط بنیاد مسکن گنبدکاووس انجام شده است.
وی، پاسخ به استعلام دیگر ادارات و نهادها به تعداد تقریبی 40 هزار فقره درپنج سال گذشته و واگذاری 100 هکتار زمین از منابع طبیعی به اهالی روستاهایی که فاقد زمین بودند در 10 سال گذشته و نیز ساخت مجتمع مسکونی 60 واحدی در شهر گنبدکاووس را از دیگر خدمات و اقدامات بنیاد مسکن گنبدکاووس برشمرد.
شهرستان گنبدکاووس با 380 هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.
/3039/1860
خبرنگار : علی لکزانوری ** انتشار دهنده: تاج محمد شیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.