به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، محمد تقی زمانی‌نژاد ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران اظهار داشت: از سال 58 با فرمان تاریخی حضرت امام خمین(ره)، ساخت مسکن برای محرومان در دستور کار بنیاد قرار گرفت و این بنیاد فعالیت‌های مختلفی را در دستور کار خود قرار داد.

وی تاکید کرد: کار ساخت مسکن روستایی از سال 84 در کشور آغاز شد و بیش از 200 هزار مسکن در کشور ساخته شد که سهم استان گلستان در سال بیش از 6 تا 7 هزار واحد است که تاکنون 70 هزار واحد مسکن روستایی در دستور کار قرار گرفته که بیش از 53هزار و 500 واحد کارش تمام شده و بقیه هم با پیشرفت خوبی در حال انجام است.

وی تصریح کرد: بیش از 302 ناظر فنی روستایی بر مراحل کار نظارت می‌کنند و بیش از 130 دفتر طراحی بر نقشه‌ها و طرح‌های مسکن روستایی نظارت می‌کنند که این نقشه‌ها با توجه به شرایط اقلیمی و جغرافیایی تهیه شده است.

زمانی نژاد افزود: برای ساخت این واحدها 150 نقشه تهیه شده که مردم می‌توانند از میان آنها یا طرح‌های دیگر نقشه را انتخاب کنند.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان گفت: از بیش از 204 هزار واحد روستایی گلستان بیش از 124هزار واحد غیرمقاوم هستند که تاکنون 70 هزار واحد در دست ساخت است که در برنامه ششم این طرح ادامه دارد و مردم با مراجعه به بنیاد از تسهیلات استفاده کنند و ساخت را انجام دهند.

زمانی نژاد تصریح کرد: در این دوره سقف وام بیشتر شده و در مناطق مرزی به بیش از 20 میلیون تومان رسیده و مدت بازپرداخت 15 ساله و با بهره 5 درصد است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گلستان درباره تهیه طرح هادی برای روستاهای بالای 20 خانوار هم گفت: برای 967 روستای استان طرح هادی تهیه شده و در سال 95 جشن پایان تهیه طرح هادی در گلستان گرفته شد و برای 482 روستا طرح تهیه شده و بیش از 229 روستا فاز نخست آن تمام شده است.

زمانی نژاد درباره بافت‌های با ارزش روستایی هم  تصریح کرد: بافت‌های روستایی با ارزش هرساله در کشور 40 روستا انتخاب می‌شوند و در استان گلستان هم 5 روستا انتخاب شده است که شامل روستای زیارت، قلعه قافه، ساسنگ، شاهکوی سفلی وفارسیان است که برخی کارها انجام شده وبرخی در مرحله ساخت است که با تخصیص اعتبار این کار ادامه پیدا می‌کند.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گلستان افزود: در سال 95 در بخش تخصیص اعتبار مشکل داشتیم که امیدواریم امسال این مشکل برطرف شود.

وی تاکید کرد: در بخش روستاهای گردشگری هم بنیاد فعالیت‌های خوبی را انجام داده است که تاکنون 5 روستا در گلستان انتخاب شده‌اند که شامل روستای افراتخته، پاقلعه، چینو، چلی‌سفلی است که در این روستاها شرایط گردشگری در نظر گرفته شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گلستان درباره طرح‌های دیگر بنیاد هم افزود: تهیه سند برای روستاها و شهرهای کمتر از 25 هزار جمعیت است که تاکنون 92 هزار جلد سند تهیه شده و در کشور رتبه نخست کشور را در چند سال گذشته داشتیم.

زمانی‌نژاد اظهار کرد: یکی از مشکلات ما در بحث سند زمین‌های روستایی در اختیار بنیاد علوی است که با تفاهم‌نامه که امضاء شد، قرار شد سند برای روستاهای مرزی تهیه شود.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 609041
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.