به گزارش ایرنا وحید نمازی شنبه در نشست خبری اظهار کرد: تدوین این دانشنامه یکی از اولویت های امسال است که به طور جد پیگیری می شود.
وی افزود: شورای پژوهشی برای تدوین دانشنامه فرهنگ و تمدن خراسان شمالی تشکیل شده است و تلاش داریم تا این دانشنامه به عنوان مرجعی برای معرفی فرهنگ ها و قومیت ها و هویت این منطقه باشد.
وی تصریح کرد: کاستی های فرهنگی و هنری فراوانی در این استان وجود دارد و تاکنون اقدام زیرساختی جدی و اثرگذاری در این حوزه انجام نشده است.
رییس حوزه هنری خراسان شالی، نبود سینما در این استان را از مهم ترین کاستی های زیرساختی در حوزه فرهنگ و هنر عنوان کرد و گفت: جای تاسف است که در این استان که مردم آن استقبال زیادی از اکران فیلم و سایر برنامه های هنری دارند، حتی یک سینما وجود ندارد.
وی افزود: در این زمینه،یک موسسه زیرمجموعه حوزه هنری برای ساخت پردیس سینمایی اعلام آمادگی کرده اما، اجرای آن معطل دریافت زمین است.
نمازی در بخش دیگر سخنان خود در باره اعتبارات حوزه هنری استان گفت: در سال گذشته، پنج میلیارد و 800 میلیون ریال برای حوزه هنری استان اعتبار مصوب شده بود که 97 درصد از آن محقق شده است.
وی افزود: در سال گذشته 2 میلیارد و 850 میلیون ریال اعتبار برای فعالیت های فرهنگی حوزه هنری استان هزینه شده که 600 میلیون ریال از آن با مشارکت نهادهای مختلف بوده است.
وی اظهار کرد: در سال گذشته نیمی از اعتبارها صرف فعالیت های فرهنگی شده است اما تلاش داریم تا در سال 96، سهم برنامه های فرهنگی از اعتبارات، به 70 درصد ارتقا یابد.
نمازی به برنامه های هفته هنر انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: به مناسبت فرا رسیدن روز هنر انقلاب اسلامی، فیلم ماجرای نیم روز به صورت نیم بها اکران می شود.
رییس حوزه هنری خراسان شمالی، ساعت اکران این فیلم را 18 و 20 عنوان و تصریح کرد: فیلم ماجرای نیمروز به کارگردانی محمد حسین مهدویان، در روز 20 فروردین در مجتمع فرهنگی هنری گلشن بجنورد اکران می شود.
نمازی اجرای نمایش صحنه ای' پشت کلانتری'، اجرای نمایش صحنه ای ' خنکای ختم خاطره'، تجلیل از 20 فعال عرصه موسیقی را از برنامه های هفته هنر انقلاب اسلامی در استان عنوان کرد.
20 تا 27 فروردین ماه به عنوان هفته هنر انقلاب اسلامی نام گذاری شده است.
7185 / 6042 خبرنگار: کبری علی آبادی** انتشاردهنده: سیدحسین قدسی

همشهریان گرامی خراسان شمالی برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادها می توانند به یکی از روش های ذیل از فعالیت های رسانه ای و خبری این آگاه شوند.
مراجعه به سایت خبرگزاری جمهوری اسلامی خراسان شمالی به آدرس : http://www.irna.ir/nkhorasan
با عضو شدن در کانال تلگرامی خبرگزاری جمهوری اسلامی خراسان شمالی به آدرس : https://t.me/irnabojnurd
با فالو کردن آدرس صفحه اختصاصی ایرنای خراسان شمالی در اینستاگرام به آدرس: https://www.instagram.com/irnabojnurd
هچنین هموطنان گرامی برای ارسال دیدگاه ها و پیشنهادهای خود به مدیریت ایرنا می توانند در 24 ساعت به آدرس زیر تلگرام کنند.
https://t.me/irnaBOJ
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.