آنان در گفت وگو با خبرنگار ایرنا فرهنگ سازی در میان مردم و تولید کنندگان برای استقبال از کالای ایرانی و افزایش کیفیت تولیدات و ایجاد اعتماد در مصرف کننده را در راستای عمل به فرمایش رهبر معظم انقلاب در حوزه اقتصاد مقاومتی ضروری می دانند.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گلستان در این پیوند گفت: با توجه به اینکه بانوان مدیران اقتصادی خانواده ها به شمار می روند، نقش تاثیر گذاری در فرهنگ سازی و تصمیم گیری برای خرید لوازم مصرفی ایرانی دارند.
کلثوم غفاری توران اظهارکرد: با تشویق و تولید با کیفیت می توان اثرگذاری بانوان را در رونق مصرف کالای داخلی و کمک به رونق اقتصاد، ایجاد اشتغال و عملیاتی شدن فرمایش رهبری در اقتصاد مقاومتی در جامعه بیشتر شاهد بود.
وی گفت: تشویق به خرید و مصرف کالای بومی یکی از راهکارهای عملیاتی شدن فرمایش رهبری در اقدام و عمل در حوزه اقتصاد مقاومتی بوده و تلاشی برای رونق اشتغال و اقتصاد کشور خواهد بود.

* ضرورت تولید کالای داخلی با کیفیت
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی گلستان گفت: خرید کالای ایرانی با کیفیت و قابل رقابت با تولیدات خارجی در حقیقت حمایت از تولید کننده داخلی و رونق اقتصادی کشور است.
حجت الله خلیل زاده صورتی اظهار داشت: ترویج فرهنگ خرید کالای ایرانی از سوی رسانه ها یکی از عوامل رونق اقتصادی است ولی در این حوزه باید حمایت پایه ای با برنامه ریزی و عملیاتی شدن از سوی مسئولان انجام تا کالای با کیفیت تولید شود.
وی با اشاره به اینکه تشدید برخورد قانونی با قاچاق کالا یکی از ابزارهای حمایت از تولید داخلی است، گفت: دولت باید نقش خود را در برخورد قانونی با قاچاق کالا پررنگ تر از گذشته ایفا کند.
خلیل زاده افزود: همچنین بخش دولتی بخشی از عوارض گمرکی واردات کالا را صرف حمایت از تولید کالای خاص و قابل رقابت با کالای خارجی نماید تا تاثیر مثبت آن در گسترش فرهنگ مصرف تولیدات داخلی در جامعه دیده شود.
وی؛ حمایت از تولید کالاهای ایرانی دارای استاندارد و با کیفیت بالا و قابل رقابت با کالای خارجی ومعرفی آن به جامعه را از ابزارهای دیگر گسترش فرهنگ خرید کالای ایرانی در جامعه برشمرد و بیان کرد: در داخل کشور کالاهای باکیفیت و قابل رقابت با کالای خارجی تولید می شود ولی مردم هنوز شناخت کامل از آن ندارند و لازم است در این زمینه برنامه ریزی با دسته بندی این کالاها و اقدام در معرفی آنها انجام شود.

* رونق تولید داخلی؛ حمایت و امضای طلایی مردم را نیاز دارد
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان، فرهنگ سازی خرید کالای ایرانی را اقدامی ارزشمند از سوی رسانه ها بیان کرد و گفت: خرید تولیدات داخلی نیازمند امضای طلایی، پیشقدم شدن و پشتیبانی مردم همچون همه عرصه های کشور دارد و باسابقه درخشان مردم طی 37 سال اخیر،در این عرصه هم حامی خواهند بود.
رمضان بهرامی اضافه کرد: در همراهی مردم، مسئولان نیز حمایت جدی خود را از خرید کالای ایرانی با مجاب شدن به اجرای قانون حمایت از تولید باکیفیت و مقابله با واردات کالای مشابه بدون کیفیت و مبارزه با قاچاق کالا نشان دهند.
وی همچنین خواستار تلاش دولت با برنامه ریزی در حمایت از کالاهای تولید داخلی دارای کیفیت و قابل رقابت با تولیدات خارجی شد و پیشنهاد داد که برای فرهنگ سازی خرید کالای ایرانی در جامعه ،واردات به سمت ورود تکنولوژی روز تولید به کشور سوق داده شود.

* مصرف کالای ایرانی مولفه های اجتماعی را بهبود خواهد بخشید
مدیرکل استاندارد گلستان گفت که فرهنگ سازی برای خرید کالای ایرانی دارای علامت استاندارد و با کیفیت بالا در جامعه می تواند مولفه های اجتماعی را بهبود ببخشد.
به گفته محمود فرمانی؛ تاثیر مثبت اقدامی که امروز برای فرهنگ سازی این مهم در جامعه آغاز شده است را به طور قطع در آینده نه چندان دور شاهد خواهیم بود.

*استفاده از کالای ایرانی کمک به اقتدار ملی
مدیرحوزه علمیه خواهران استان گلستان گفت که همراهی مردم در استفاده از کالای ایرانی نشان دهنده بقای اقتصاد و کمک به استقلال اقتصادی و اقتدار ملی است.
حجت الاسلام ایوب وردانی اظهار داشت: باید از تولیدات داخلی در بخش های گوناگون استفاده کنیم تا به تولید کننده کمک شود که این مساله به افزایش اشتغال و توسعه اقتصادی کشور منجر خواهد شد.
وی از تولید کنندگان داخلی هم خواست در تولید کالا به استاندارد و خدمات خوب پس از فروش توجه کرده و برای ارتقای سطح کیفیت کالا تلاش کنند زیرا این اقدام کمک بزرگی به رونق اقتصادی کشور است.
مدیر حوزه علمیه خواهران گلستان با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب در خصوص تقویت اقتصاد کشور و تلاش برای حذف وابستگی، اضافه کرد: باید همه تولیدکنندگان با افزایش کیفیت محصول و مردم نیز با مصرف کالای ایرانی، ضمن کمک به رشد و شکوفایی اقتصاد در جهت رفع بیکاری تلاش کنند.

* خرید کالای ایرانی حمایت از اقتصاد داخلی
رئیس سازمان جهادکشاورزی گلستان گفت که فرهنگ سازی برای خرید کالای ایرانی در جامعه حمایت از خوداتکایی در اقتصاد داخلی و عمل به رهنمودهای رهبرمعظم انقلاب در تحقق اقتصاد مقاومتی است.
مختار مهاجر افزود: راه اندازی کمپین عید ایرانی با کالای ایرانی اقدامی عالی محسوب می شود که نقش موثری در تبلیغ و تشویق جامعه به منظور مشارکت در حمایت از اقتصاد داخلی و کمک به ارزش افزوده تولیدات کشور دارد.
وی افزود: ضرورت دارد در راستای تقویت تولید داخلی و ایجاد ارزش افزوده در کشور از چنین اقدام ها، بیشترین بهره را بیریم زیرا جمعیت 80 میلیون نفری یکی از ظرفیت های موثر در خوداتکایی اقتصاد داخلی است.

*فرهنگ سازی خرید کالای ایرانی رونق اقتصاد کشور است
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان گفت: فرهنگ سازی در خرید کالای ایرانی در جامعه اقدام ارزشمندی به منظور حمایت از تولیدکننده داخلی و رونق اقتصادی کشور است.
حسینقلی قوانلو اظهار داشت: اقدامی که رسانه ها در گسترش فرهنگ خرید کالای ایرانی آغاز کرده اند، نیاز مبرم کشور بود و می تواند کمک شایانی به رونق تولید و اقتصاد کشور باشد.
وی گفت: تولیدکنندگان در کشور با سختی فراوان و جذب تسهیلات بانکی 18 درصدی اقدام به تولید محصول ایرانی می کنند که امیدواریم سرمایه گذاری رسانه ها در حوزه فرهنگ سازی خرید کالای داخلی گسترش یافته و زیان ها در بخش تولید به حداقل کاهش یابد.
به گزارش ایرنا توجه به تولید داخلی در رونق اقتصاد کشور، اشتغالزایی و ریشه کنی بیکاری، کاهش وابستگی به خارج و دستیابی به بازارهای منطقه ای و جهانی برای معرفی مزیت های محصول ایرانی می انجامد.
با این همه، پیش از آن اصلاح الگوی مصرف و فرهنگ سازی در این زمینه در کنار تلاش برای ارتقای دانش فنی و کیفیت افزایی تولیدات صنعتی لازم است.
سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی با توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب در اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی و برنامه‌های دولت در این زمینه از طریق مبارزه با کالاهای قاچاق و حمایت از تولید داخلی 'کمپین خبری خرید کالای ایرانی' را از میانه اسفند ماه 95 آغاز کرده است.
6204/1648
گزارش : علی اصغر تیموریان **انتشار : پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.