به گزارش ایرنا مهدی فعال روز یکشنبه در همایش تجلیل از مادران شاهد و ایثارگران افزود: آذربایجان غربی 12 هزار شهید را تقدیم دفاع از کشور کرده و یکی از نکات کلیدی وصیت نامه این شهدا پیروی از راه ولایت است.
وی با اشاره به اینکه وصیت نامه شهدا چراغ راه هدایت جوانان و جامعه است، افزود: مادران شهدا صبورترین و بزرگوارترین اعضای جامعه هستند و اجر و قرب آنان کمتر از شهدا نیست.
مدیر کل بنیاد شهید استان اظهار کرد: در جامعه امروز تنها راه نجات کشور تاسی از فرهنگ ایثار و شهادت بوده و این فرهنگ باید در جامعه نهادینه شود.
وی ادامه داد: شهید مهدی باکری اقتدار و افتخار امروز کشور و استان بوده و اگر بخواهیم این اقتدار پابرجا بماند باید راه پیشکسوتان جهاد و شهادت را ادامه دهیم و احترام آنان را نگه داریم.
مدیر حوزه علمیه امام خمینی (ره) ارومیه نیز گفت: تربیت فرزندان صالح یکی از بهترین کارها و آرزوهای هر پدر و مادری است زیرا موجب سعادت و افتخار خانواده ها می شود.
حجت الاسلام جواد ارجمندی ادامه داد: مادران و همسران شهدا الگوی جامعه امروز هستند و باید بگونه ای رفتار کنند که الگوی مناسبی برای زنان جامعه باشند تا مقام و ارزش شهدا را حفظ و ترویج کنند.
به گزارش ایرنا، مداحی در وصف شهیدان و تجلیل از مادران شهدا پایان بخش این مراسم بود.
آذربایجان غربی 12 هزار شهید دارد که برای ترویج سیره آنان وصیت نامه های شهدا جمع آوری شده و در قالب 2 کتاب منتشر شده است.
8531/ 3072 ** خبرنگار: شهین بیدادرس ** انتشار دهنده: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.