به گزارش ایرنا، فریدون همتی عصر چهارشنبه در نشست ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان قزوین افزود: در رابطه با مبارزه با قاچاق باید از همه امکانات و ابزار دستگاه ها استفاده شود و کوتاهی در این زمینه پذیرفته نیست.
وی تاکید کرد: کاستی ها و نواقص موجود در نظام اداری و گمرکات نیز باید رفع شوند تا مبارزه با قاچاق از اثربخشی بیشتری برخوردار شود.
استاندار قزوین با بیان اینکه کاهش 10 میلیارد دلاری قاچاق در کشور امیدوار کننده بوده است، اظهار کرد: با فرهنگ سازی برای مصرف کالای ایرانی می توان میزان زیادی از قاچاق کالا را کاهش داد.
همتی اظهار کرد: باید فرهنگ کالای خرید ایرانی را از خانواده خود شروع کرده و مروج مصرف محصولات داخلی باشیم.
همتی در ادامه از دستگاه های مرتبط خواست تا یک برنامه جامع را در خصوص مبارزه با قاچاق کالا تهیه کنند تا در سال آینده آنرا اجرایی ساخت.
وی اظهار کرد: در این برنامه باید نقاط ضعف و قوت استان در رابطه با مبارزه با قاچاق کالا نیز قید شود تا بتوان یک طرح عملیاتی را در این زمینه تدوین کرد.
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین نیز در این نشست گفت: فعالیت های فرهنگی باید در راس برنامه های مبارزه با قاچاق کالا باشد.
سید سعید شاهرخی افزود: اگر مردم از مصرف کالای قاچاق خودداری کنند، این پدیده شوم که آثار بسیار منفی بر اقتصاد کشور دارد از بین خواهد رفت.
وی اظهار کرد: نباید فراموش کرد که با نه گفتن به کالای قاچاق گامی بلندی را برای حفظ اشتغال کارگران و ایجاد فرصت های شغلی در جامعه خود برداشته ایم.
در این نشست، گزارشی از فعالیت دستگاه ها در مبارزه با قاچاق کالا و ارز ارائه شد.
6101* 3013
خبرنگار: ناصر نیلی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.