به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری کلاله، حسن پهلوری به همراه فرماندار کلاله در حاشیه بازدید ازپروژه های اشتغالزایی شهری و روستایی این شهرستان افزود: این تسهیلات در قالب مشاغل خانگی شامل خیاطی، صنایع دستی، خود اشتغالی مانند پرورش دام ، طیور و زنبورعسل و امورخدماتی، صنعتی، کشاورزی و کارآفرینی پرداخت شده است.
وی گفت: تسهیلات قرض الحسنه مذکور بوسیله 11 شعبه صندوق کارآفرینی امید ، در شهرستان های مختلف استان گلستان پرداخت شده است.
پهلوری تصریح کرد: با هدف حمایت از اشتغال در روستا و مناطق محروم، صندوق کارآفرینی امید با شعار هر روستا یک محصول و هر خانه یک کارخانه، آمادگی دارد به متقاضیان روستایی برای ایجاد کسب و کار تا سقف یک میلیارد ریال وام قرض الحسنه پرداخت نماید.
وی گفت: بازپرداخت تسهیلات دریافتی روستاییان 60 ماهه با 3 ماه تنفس و برای ساکنین شهرها 48 ماهه با 3 ماه تنفس می باشد.
مدیرکل صندوق کارافرینی امید گلستان از دستگاه های اجرایی تخصصی همانند شیلات، جهادکشاوری ، میراث فرهنگی و گردشگری، فنی و حرفه ای و صنعت و معدن خواست برای تسهیل در امر اشتغال و کارآفرینی و همچنین تولید کالا و توسعه اقتصادی و افزایش درآمد روستاییان با این صندوق همکاری بیشتری داشته باشند.
نصرت برزگر فرماندار کلاله نیز در این باردید ها اظهار داشت: درشهرها و روستاهای این شهرستان زمینه های اشتغال ، توسعه اقتصادی و درآمدزایی در عرصه های پرورش زنبورعسل ، نوغانداری ، صنایع دستی، بوم گردی و گردشگری، پرورش شتر ، اسب و شیلات فراهم است که بر این اساس شهرستان کلاله با صندوق کارآفرینی امیدگلستان همکاری بیش از پیش خواهد داشت.
شهرستان کلاله با افزون بر110هزار نفر جمعیت در شرق استان گلستان قرار دارد.
/1860/7478
خبرنگار: حاجی محمد خدری ** انتشاردهنده: تاج محمد شیری

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.