به گزارش خبرنگار مهر، هادی حق شناس عصر یکشنبه در دویست و هشتاد و چهارمین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان اظهارکرد: طرح های نیمه تمام بخش های کشاورزی، صنعت و گردشگری که بالای ۵۰ درصد فیزیکی دارند با همکاری بانک ها تا پایان سال به بهره برداری خواهد رسید.

وی افزود: بانک ها باید در پرداخت تسهیلات به این طرح ها گونه ای برنامه ریزی کنند که تا پایان سال شاهد بهره برداری این طرح های ناتمام باشیم.

حق شناس ادامه داد: صاحبان این طرح ها هم نباید ظرفیت جدیدی به آنها اضافه کنند، بلکه باید ابتدا همین طرح ها را به مرحله بهره برداری برسانند و سپس برای ظرفیت جدید اقدام کنند.

وی گفت: برخی پروژه ها ۱۰ یا ۱۵ سال پیش آغاز شده اند و امروز سرمایه گذاران باید بررسی لازم را صورت دهند که آیا اتمام آنها دارای صرفه اقتصادی لازم است.

استاندار گلستان اضافه کرد: نباید برای طرح های بدون توجیه اقتصادی انتظار پرداخت تسهیلات از جانب بانک ها را داشته باشیم.

رتبه هشتم گلستان در پرداخت تسهیلات رونق تولید

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان هم در این جلسه از رتبه هشتم گلستان در پرداخت تسهیلات رونق تولید خبرداد.

حسین طلوعیان افزود: از محل اعتبارات سال ۹۸ تاکنون بیش از چهار هزار و ۷۳۰ میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید به واحدهای تولیدی گلستان پرداخت شده که از این حیث استان گلستان در جایگاه هشتم کشور قرار دارد.

وی اضافه کرد: از محل اعتبارات سال ۹۸ تاکنون بیش از ۲۲ هزار و ۵۵۲ میلیارد ریال تسهیلات برای پرداخت به ۳۷۱ واحد و طرح از محل طرح رونق تولید در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان مصوب و به بانک ها ابلاغ شده است.

طلوعیان افزود: از این میزان، تعداد ۱۱۹ واحد موفق به اخذ چهار هزار و ۷۳۰ میلیارد ریال تسهیلات شده اند، که در حوزه پرداخت تسهیلات رونق تولید رتبه هشتم را در سطح کشور در اختیار داریم.

وی بیان کرد: در تسهیلات تبصره ۱۸ هم که از جمله مهم ترین ابزار ایجاد و حفظ اشتغال در استان‌ها است، تاکنون درخواست ۷۵ واحد در کارگروه تصویب و جهت اخذ ۶ هزار و ۱۱۹ میلیارد ریال تسهیلات به بانک های استان معرفی شده اند که در این زمینه با پرداخت حدود هزار و ۳۹۰ میلیارد ریال به ۱۶ واحد، رتبه ۱۴ کشور را در اختیار داریم.

طلوعیان با اشاره به کسب رتبه سوم گلستان در زمینه پرداخت تسهیلات بازسازی و نوسازی مراکز تولیدی در کل کشور بیان کرد: از محل تسهیلات بازسازی و نوسازی هم که تاکنون ۲۰۵ واحد جهت اخذ هفت هزار و ۴۸ میلیارد ریال تسهیلات به بانک ها معرفی شده اند، ۴۲ واحد تولیدی استان میزان هزار و ۲۲۱ میلیارد ریال تسهیلات دریافت نکرده اند.

گفتنی است در این جلسه مشکلات تعدادی از واحدهای تولیدی استان بررسی و تصمیمات لازم جهت رفع آنها اخذ شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.