علی خوان پایه روز سه شنبه در نشست بررسی طرح های اقتصادی گچساران با بیان اینکه از این تعداد طرح ها ۱۵ مورد در بخش صنعت بوده افزود: بیش از ۲۲۵ میلیارد ریال برای طرح های صنعتی این شهرستان تسهیلات در نظر گرفته شده است.

وی بیان کرد: دولت در زمینه اشتغالزایی و حمایت از تولید کنندگان تاکنون اقدامات شایسته ای انجام داده است.

خوان پایه ابراز کرد: راه اندازی طرح های صنعتی نیمه تمام در ایجاد اشتغال نقش مهمی دارد.

خوان پایه  افزود: از متولیان امر انتظار می رود با تخصیص اعتبارات با سود کم بهره از راکد شدن طرح های اشتغالزایی کمک کنند.

وی  ابراز کرد: همچنین بیش از ۴۲ طرح کشاورزی برای دریافت تسهیلات به بانک عامل معرفی و ۵۰ میلیارد ریال تسهیلات برای اجرای این طرح ها در نظر گرفته شده است.

خوان پایه گفت: طرح های کشاورزی این شهرستان در زمینه ساخت دامداری سنتی، فعال سازی واحدهای کشاورزی غیرفعال، سردخانه و کشتارگاه طیور بوده است.

وی زمان بازپرداخت طرح های سرمایه گذاری را پنج ساله، ایجادی را ۲۴ ماهه و سرمایه در گردش را ۱۲ ماهه اعلام کرد و گفت: این میزان تسهیلات در  راستای پیگیری های نماینده مردم گچساران و باشت و  سفر مدیر عامل بانک توسعه تعاون به گچساران در قالب بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه ۹۸  به طرح های اقتصادی این شهرستان  اختصاص یافت.

خوان پایه گفت: همچنین ۴۳ میلیارد ریال کمک‌های فنی و اعتباری (یارانه ای) برای اجرای این طرح ها در نظر گرفته شده که از این میزان ۲۵ میلیارد ریال برای بخش صنعت، ۱۸ میلیارد ریال بخش کشاورزی و مابقی برای سایر در نظر گرفته شده است.

وی ابراز کرد: انتظار می رود سرمایه گذاران تا پایان سال مالی نسبت به جذب این میزان اعتبارات اقدام کنند.

خوان پایه گفت: نامگذاری امسال به عنوان جهش تولید به منظور حرکت هدفمند، تعیین اولویت های کاری و تلاش بیشتر در راستای تحقق چشم اندازهای تعیین شده است.

وی ابراز کرد: با توجه به رکود حاصل از بیماری کرونا متولیان امر با پرهیز از حاشیه و با شتاب بیشتری توان خود را برای عمل به تعهدات خود صرف کنند.

شهرستان ۱۵۰ هزار نفری گچساران در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.



 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.