یاسر مقسم روز دوشنبه در جلسه هم اندیشی چهره‌های علمی، فرهنگی و رسانه‌ای اهل سنت گلستان اظهار داشت: این رسانه مجازی با عنوان "لحظه‌های وصال" با استفاده از ظرفیت‌های علما و روحانیون، قاریان و حافظان قرآن کریم، بانوان و شخصیت‌های مذهبی، فرهنگی، پژوهشی و آموزشی اهل سنت استان آغاز به کار خواهد کرد.

وی بیان کرد: تولیدات این تلویزیون در فضای مجازی با هدف وحدت و همدلی و لبیک به فرامین مقام معظم رهبری، پخش و بازنشر خواهد شد.

وی ادامه داد: فضیلت‌های ماه مبارک رمضان، سنت پیامبر اکرم (ص)، جایگاه و اهمیت شب قدر در آیات و روایات، سبک زندگی قرآنی اسلامی، جایگاه اهل بیت (ع)، انفاق و کمک‌های مومنانه از نگاه قرآن و سنت، بهره‌مندی از فرصت‌های معنوی ماه مبارک رمضان، جایگاه نشاط و انگیزه و شادابی در قرآن، معرفی چهره‌های قرآنی کودک و نوجوان، استعدادها و شخصیت‌های مذهبی، فرهنگی، پژوهشی و آموزشی، از عناوین برنامه‌های این تلویزیون مجازی است.

معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور اظهار داشت: اخلاص و نماز، راهکارهای استفاده از فرصت‌های زندگی، عوامل جلب رضایت الهی برای جوانان، تربیت قرآنی و دینی فرزندان، شاخصه‌های خانواده موفق از دیدگاه قرآن، اهمیت تلاوت و تدبر قرآن، از دیگر عناوین برنامه‌های این تلویزیون مجازی به شمار می‌رود.

مقسم با بیان اینکه، تولیدات این تلویزیون مجازی به صورت فیلم‌های کوتاه منتشر خواهد شد، گفت: در ابتدا، تولیدات این تلویزیون به زبان فارسی خواهد بود و در ادامه به زبان های‌ترکمنی، عربی و انگلیسی تهیه و تولید می شود.

آخوند داود بلفکه هم در این جلسه با بیان اینکه، فرهنگ هر قوم خون رگ‌های آن ملت است گفت: هر ملتی که فرهنگ سالمی داشته باشد بدون شک جوانان سالم و اندیشه‌ها و فکرهای سالمی تربیت خواهد کرد.

این روحانی اهل سنت غرب گلستان با اشاره به راه‌اندازی تلویزیون مجازی اهل سنت گفت: لازمه فعالیت این تلویزیون استفاده از روحانیون و علمای به روز و با دانش است که بتواند به خلاها و نیازهای نسل جوان پاسخ دهند.

وی افزود: ورود به فضای مجازی سهل و آسان و استفاده از آن عمومی شده که در این شرایط لازم است تولیدات این تلویزیون مجازی به راحتی در دسترس همه خانواده‌ها قرار بگیرد تا بتوانند از برکات و توصیه‌های آن بهره کافی را ببرند.

یک روحانی اهل سنت دیگر در این جلسه گفت: جوانان ما در رسانه‌های دیجیتالی و فضای مجازی غرق شدند و نیاز است که با تولید برنامه‌های مناسب بتوانیم آنها را بیشتر با سبک زندگی قرآنی - اسلامی آشنا کنیم.

آخوند یوسف سخندان با اشاره به اینکه بهتر است تولیدات این تلویزیون به زبان ترکمنی باشد، اظهار داشت: با تولیدات این تلویزیون می‌توانیم نویسندگان، چهره‌های قرآنی، علمی، فرهنگی، هنری و ورزشی را به نسل جوان بشناسانیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.