به گزارش ایرنا، نیره عسکری روز یکشنبه در نشست مقدماتی نخستین کنگره علمی و فرهنگی سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در کرمان افزود: امروز باید با نام این شهید مکتب ایشان را معرفی کنیم و اینکه دنیا به عنوان تعارض به برخی ویژگی های شهید سلیمانی نگاه می کند به علت نشناختن شجاعت، مردانگی و عشق ورزی او است.

وی اظهار داشت: شهید سلیمانی مثل خاک بر پای مادر شهید می افتاد و باید شعارهای ناب و انسانی خود را با نام حاج قاسم به دنیا صادر کنیم.
معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه شهید باهنر کرمان گفت: این کنگره با معیارهای علمی، تخصصی و روانشناختی ویژگی های حاج قاسم را همراه با ویژگی های اسلام و انقلابمان معرفی می‌کند.

وی ادامه داد: شهادت سپهبد سلیمانی و همراهی با دهه مبارک فجر زمانی مناسب برای مراقبت از موقوفه شهید سلیمانی است.

عسکری تصریح کرد: موقوفه شهید سلیمانی عمری تلاش ، فعالیت و حرکت برای حفظ نظام و ارزش های اسلامی و پایداری شهید تا سفر آخر ، چشمان بیدار ایشان، ضمیر روشن و فکر بلند و عشق ورزیدن به تمامی انسان ها و فقدان جناح بازی ها و مشی زندگی اسلامی و شیعی است و امروز اگر این قهرمان به عنوان الگو معرفی نشود در روز قیامت شرمسار و باید پاسخگو باشیم.

وی با بیان اینکه تبیین عالمانه شهید از خون آن ارزشمندتر است بیان داشت: در زمانی که دشمن به دنبال تروریست معرفی کردن این بزرگ مرد است، چاره و وظیفه ای جز ترسیم و معرفی سیره، زندگی و مکتب این شهید به عنوان الگویی به نسل جوان نداریم.
وی افزود: کنار تابوت شهید سلیمانی جوانان و نوجوانان بودند که نشان می‌دهد بچه های ما از دین نگریختند و آنان فراری از برخی الگوهای خودساخته هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.