ماموستا ملاقادر قادری روز دوشنبه در مراسم افتتاحیه همایش تبیین و ایده پردازی گام دوم انقلاب با حضور ائمه جمعه و جماعت استان‌های آذربایجان غربی، کرمانشاه و کردستان اظهار داشت: یکی از موانعی که روحانیت در بُعد دینی، سیاسی،  اجتماعی و فرهنگی با آن روبروست، انقطاع نسلی بین نسل حاضر با نسل دهه ۵۰ است که منجر به فاصله فکری معناداری شده است.

وی با بیان اینکه مدیر و راهنمای نسل حاضر فضای مجازی است، افزود: عبور از جامعه سنتی به صنعتی هیچگاه بدون تلفات ممکن نبوده و همین مساله تضارب افکار، گرفتاری والدین و کوتاهی آنان در رسیدگی به فرزندان را رقم زده است.

امام جمعه پاوه به نظر اندیشمندان و جامعه شناسان غربی درباره عمر انقلاب‌ها اشاره و اضافه کرد: آنها عمر هر انقلاب را ۲۰ سال اعلام می‌کنند در حالیکه انقلاب اسلامی با وجود همه توطئه‌های دشمن، ۴۰ سالگی خود را پشت سر گذاشت و این تنها در سایه توکل به خدا، رهبری، مسوولین خدوم و همراهی مردم آگاه و بصیر بوده است.

ماموستا قادری معنویت و اخلاق را از گام‌های مهم و اساسی در گام دوم انقلاب دانست و یادآور شد: اولین توصیه در دهه پنجم انقلاب، وحدت است چرا که هر ضربه ای به بدنه امت اسلامی وارد شده، از تفرقه و جدایی آنها است.

وی حرکت بر مبنای اعتدال و مبارزه با تندروی را وظیفه همه برشمرد و تاکید کرد: ضربه داعش مهلک تر از ضربات دیگر اسلام ستیزان به جامعه اسلامی بود.

ماموستا قادری مهمترین خواسته و آرزوی دشمن را غفلت مسلمانان اعلام کرد و گفت: داعش دنیای اسلام را ۱۰۰ سال به عقب بازگرداند و حامیان استکباری او هم سرمایه کشورهای اسلامی را با هدف مبارزه با تروریست غارت کردند.

امام جمعه پاوه به برخی موانع بر سر راه روحانیون و مبلغان اهل سنت در مناطق کُردنشین اشاره کرد و اظهار داشت: مذهبیون تندرو (سلفی ها) ما را علمای حکومتی می‌دانند و شاگردان و پیروان خود را از خواندن نماز پشت سر ما منع کرده‌اند و از سویی ملی گرایان تندرو (دمکرات، معاندین و ضد انقلاب) هم ما را کُرد فروش می‌خوانند و در رسانه‌های خود هر اهانتی را به روحانیون اهل سنت نسبت می‌دهند.

وی تاکید کرد: با همه اینها علمای اهل سنت همواره در مسیر انقلاب ثابت قدم بوده و در راه اسلام خون داده‌اند.

نقش روحانیون از تسلیحات نظامی فراتر است

امام جمعه سردشت هم در این مراسم به مکان و منزلت روحانیون در جامعه اشاره کرد و افزود: این مساله، مساله ای بنیادی است که به تمام جامعه ارتباط دارد و یک مساله صنفی نیست.

ماموستا محمد واوی با بیان اینکه رجال دین در مسائل دنیایی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی محل رجوع مردم هستند، یادآور شد: شهدای روحانی در عرصه عمل هم آموزه های دینی را در جبهه مقابله سخت با دشمن نمایش دادند.

تجلی انقلاب اسلامی در تمدن سازی

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور هم در این همایش اظهار داشت: یکی از منویات رهبر فرزانه انقلاب، تجلی انقلاب اسلامی در قالب تمدن‌سازی است که باید دغدغه تمامی روحانیون شود.

حجت الاسلام حسن منتظری بیانیه گام دوم انقلاب را بستری برای تمدن بزرگ اسلامی دانست و افزود: در این بیانیه سه بخش، خودسازی، جامعه سازی و تمدن سازی مطرح شده است که
تمامی آنها بر فطرت انسانی تکیه دارد و به دنبال آزادی، برابری، عدالت، معنویت، دشمن ستیزی و به توانمندی جهان اسلام تاکید دارد.

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور تاکید کرد: روحانیون در تحقق بیانیه گام دوم وظیفه‌ دارند راه حق را برای جامعه تبیین و بستر همفکری عمومی را برای رسیدن به این مهم فراهم کنند.

حجت الاسلام منتظری بهره گیری از فرهنگ مقاومت و ایده پردازی مقاومت در فلسطین، سوریه، یمن، عراق و لبنان را عامل عصبانیت آمریکا و شکست توطئه‌های استکبار در منطقه اعلام کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.