حجت‌الاسلام حبیب‌الله شعبانی‌موثقی روز سه‌شنبه در نشست اعضای شورای قرآن همدان با اشاره به ضبط برنامه‌های قرآنی برای پخش در ماه مبارک رمضان، افزود: در کنار برنامه‌های ضبطی ختم قرآن، می‌توان برنامه‌ای را با رعایت کامل دستورات و مسائل بهداشتی به صورت زنده در یک مکان بزرگ همچون حسینیه حضرت امام خمینی(ره) برگزار کرد.

وی با بیان اینکه باید فعالیت حافظان کودک و نوجوان در این ماه برجسته شود، اظهار داشت: در کنار قشر سنتی که هر سال ختم قرآن را انجام می‌دهند، باید با استفاده از فعالان نسل جدید و حضور آنها در برنامه‌های مختلف، اقدام به الگو سازی‌ در جامعه کنیم.

نماینده ولی فقیه در همدان با تاکید بر اینکه باید موسسات قرآنی موفق به مردم معرفی شوند، بیان کرد: شاید خیلی از مردم از این موضوع اطلاع نداشته باشند، که فرزندشان با حضور در موسسات قرآنی در طول ۲ سال می‌تواند حافظ کل قرآن شود.

وی با بیان اینکه جای نسل جدید در برنامه‌های تلویزیونی خالی است، گفت: مسوولان صدا و سیما اگر برای بنده چندین برنامه در تلویزیون قرار داده‌اند، تعدادی از آن‌ها را به جوانانی که حافظ قرآن هستند اختصاص دهند و از این ظرفیت استفاده شود.

امام جمعه همدان با قدردانی از خدمات کادر پزشکی و درمانی، گفت: خوب است افرادی از طرف جامعه قرآنی به مناسبت شروع ماه مبارک رمضان به بیمارستان‌های استان سر بزنند و از خدمات کادر بیمارستان‌ها تشکر کنند.

وی با اشاره به آغاز به کار قرارگاه مواسات، و لزوم هماهنگی بین فعالانی قرآنی برای کمک رسانی، اظهار داشت: نزدیک به ۲۸ هزار نفر در اصناف و اقشار مختلف توسط این قرارگاه شناسایی شده‌اند و برای جلوگیری از موازی کاری‌ها در توزیع کمک‌ها، سامانه‌ای طراحی شده است تا تمامی کمک‌هایی که انجام می‌شود در آن ثبت شود.

حجت‌الاسلام شعبانی‌موثقی با بیان اینکه باید از ظرفیت فرهنگ و ارشاد در این شورا استفاده شود، بیان کرد: نتیجه مصوباتی که در جلسات مطرح می‌شود، باید به صورت مکتوب به دبیرخانه ارائه و مشخص شود که کدام طرح به نتیجه رسیده است؛ چرا که اگر این اتفاق رخ دهد نواقص موجود نیز مشخص خواهد شد.

وی وظیفه کمیته برنامه‌ریزی را جمع‌آوری ایده‌های قرآنی و ارائه طرح‌ها قبل از شروع جلسات دانست و گفت: برنامه‌های عملیاتی، نیازمند بحث و تبادل نظر است، بنابراین بهتر است قبل از شروع جلسات این کمیته طرح‌ها را به اعضا ارائه کند تا فرصت مطالعه نیز وجود داشته باشد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.