حسن براتی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هدررفت آب در شبکه توزیع آب و فاضلاب روستای گالیکش به دلایل مختلف از جمله شکستگی لوله‌ها، انشعابات غیرمجاز و خطای کنتور اتفاق می‌افتد.

وی با اشاره به وجود ۲۱۰ کیلومتر شبکه توزیع آب روستایی در گالیکش، فرسودگی ۷۵ کیلومتر از این شبکه و ضرورت تعویض و نوسازی آنها گفت: برای تعویض شبکه‌های آب فرسوده روستایی گالیکش به ۷۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

 مدیر امور آب و فاضلاب روستایی گالیکش اعتبار مصوب امسال اعتبار این اداره را ۲۶ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: تاکنون تنها هفت میلیارد و ۳۵۰ میلیون ریال آن معادل ۲۸ درصد تخصیص داده شد که جوابگوی حل مشکلات فرسودگی شبکه توزیع آب نیست.

براتی تخصیص اعتبار از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی برای نوسازی شبکه فرسوده آب روستایی گالیکش را از جمله درخواست‌های خود اعلام کرد.

وی افزود: گالیکش ۶۱ روستا با جمعیت ۱۱ هزار و ۷۲۵ خانوار دارد که ۴۹ روستای آن با ۱۰ هزار خانوار تحت پوشش خدمات آب و فاضلاب روستایی این شهرستان است.

مدیر امور آب و فاضلاب روستایی گالیکش ادامه داد: آبرسانی به روستاییان شهرستان از طریق ۱۶ حلقه چاه، ۱۸ دهنه چشمه، ۳۰ باب مخزن با حجم چهار هزار و ۸۱۰ مترمکعب و توسط ۳۹۰ کیلومتر شبکه توزیع و خط انتقال و پنج باب ایستگاه پمپاژ انجام می‌شود.

براتی افزود: ۱۱ روستا این شهرستان به دلیل داشتن چشمه و شبکه مستقل با مدیریت دهیاران تحت پوشش آب و فاضلاب نیستند و به یک روستا با نام "قوچه چشمه" هم با تانکر آبرسانی می‌شود که در دهه فجر عملیات اجرایی آبرسانی به این روستا با اجرای ۱۲۰۰ متر خط انتقال و ساخت مخزن ۱۰۰ مترمکعبی با اعتبار ۱۰ میلیارد ریال آغاز می شود.

وی اضافه کرد: افتتاح مخزن ۲۰۰ مترمکعبی روستای فارسیان با چهار میلیارد ریال اعتبار و آغاز عملیات اجرایی ترمیم خط انتقال روستای بش اویلی خسارت دیده از سیل امسال با ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار از دیگر طرح‌های اجرایی در دهه فجر است.

شهرستان گالیکش با افزون بر ۶۳ هزار نفر جمعیت در شرق گلستان واقع است و اداره آب و فاضلاب روستایی این شهرستان ۱۱ هزار و ۵۰۰ مشترک با نیاز آبی ۱۴۰ لیتر در ثانیه دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.