مدیر امور آب و فاضلاب روستایی تایباد گفت: 40 درصد شبکه آبرسانی تایباد شامل مخازن، شبکه‌های توزیع و خط انتقال فرسوده است که برای اصلاح آن بیش از ۵۰ میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است.

سید هادی نمازی در گفت‌ وگو با خبرنگار ایلنا در تایباد، اظهار کرد: اکنون 100 درصد روستاهای تایباد از نعمت آب شرب بهداشتی و لوله‌کشی برخوردار هستند و 65 درصد مشترکین روستایی الگوی مصرف آب را رعایت می‌کنند.

وی به طرح‌های نیمه تمام آب شرب روستایی این شهرستان اشاره کرد و افزود:  مجتمع آبرسانی به هفت روستای بخش مرکزی این شهرستان یکی از مهمترین پروژه‌های فعال این منطقه است که با ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجراست و تاکنون ۱۰۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی برای اجرای آن هزینه شده و برای بهره برداری نهایی آن ۱۰۰ میلیارد ریال دیگر اعتبار مورد نیاز است.

مدیر امور آبفار تایباد تصریح کرد: پارسال از محل اعتبارات تملک دارایی‌ها ۱۱ میلیارد ریال به اجرای طرح‌های عمرانی بخش آب روستایی تایباد تعلق گرفت.

نمازی مطرح کرد: سرانه مصرف آب در روستاهای این شهرستان ۱۷۰ لیتر در شبانه روز است ومطالبات این اداره از مشترکان 2 میلیارد و 500 میلیون ریال است.

وی با اشاره به اساسی‌ترین مشکل مصرف آب آشامیدنی گفت: میزان آبی که برای مشترکان تعریف شده برای مصرف انسانی است که متاسفانه در برخی روستاها برای مصرف دام استفاده می‌شود.

نمازی با تاکید بر صرفه‌جویی در مصرف آب، افزود: آب شربی که در اختیار مشترکان قرار می‌گیرد در آزمایشگاه‌های مجهز شهرستان از لحاظ عوامل شیمیایی و میکروبی 100 درصد کیفیت مطلوب را برخوردار است و با 20 دستگاه کلرزن تصفیه کامل می‌شود.

35 روستای شهرستان تایباد با 39 هزار نفر جمعیت در قالب 10 هزار مشترک از خدمات اداره آب و فاضلاب روستایی بهره‌مند می‌شوند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.