علی تیزرو روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: کل اعتبارات تخصیصی کمیته برنامه‌ریزی این شهرستان برای اداره آبفار روستایی ۶۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال است که مابقی اعتبارات تخصیص یافته از محل صندوق توسعه ملی مصوب شده است.
وی افزود: اعتبارات تخصیص یافته کمیته برنامه‌ریزی به صورت اسناد ۳ ساله است.
وی تصریح کرد: اعتبارات مصوب کمیته برنامه ریزی برای روستاهای دارای مشکل هزینه خواهد شد و بخشی برای پنج پروژه نیمه تمام که ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، اختصاص داده شده است.
وی عنوان کرد: مجتمع اینچه علیا، قزل قلعه، پوستین‌دوز مبلغ ۱۰ میلیارد  ریال برای تکمیل نیاز دارند.

وی همچنین از پایان عملیات اجرایی ۲ پروژه باران آباد و حاج حسین خبر داد و افزود: برای تکمیل این پروژه  ۲ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده که در دهه فجر امسال به بهره برداری می رسد.

وی با اشاره به اینکه ۴۰ درصد شبکه های این شهرستان فرسوده است افزود: سال به سال به این فرسودگی اضافه می‌شود که ۱۰ میلیارد ریال برای بازسازی شبکه های فرسوده مصوب شده که پنج میلیارد ریال به صورت اقساط سه سال تخصیص داده شده است.
مدیر آب و فاضلاب روستایی مانه و سملقان از پروژه های جدید تعریف شده از محل صندوق توسعه ملی و سفر ریاست جمهوری خبر داد و افزود: برای اجرای فاز یک مجتمع کهنه جلگه ۹۰ میلیارد ریال مصوب شده است که ۵۰ میلیارد ریال آن تخصیص و مابقی در سال آینده تخصیص داده خواهد شد.
تیزرو عنوان کرد: ۱۰۰ میلیارد ریال برای مجتمع اینچه سفلی که با مشکل کمبود آب مواجه است در وزارت نیرو پیگیری شده و مصوب و تخصیص آن را گرفته ایم.
مدیر آب و فاضلاب روستایی مانه و سملقان مجتمع آبرسانی امام رضا (ع) این شهرستان دچار مشکل شد که با ایجاد سه حلقه چاه با اعتبار ۳۰ میلیارد ریال این مشکل برطرف شده و از سال آینده هیچ مشکلی در خصوص افت فشار در مجتمع امام رضا که ۱۶ روستا، ۵ هزار خانوار و ۲۰ هزار نفر جمعیت را پوشش می‌دهد نخواهیم داشت.
تیزرو افزود : برای رفع افت فشار آب مجتمع کالیمانی خرتوت 2 حلقه چاه و بهسازی آن با اعتبار بیش از ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال مشکل کاملا برطرف شد.
وی همچنین افزود: در حوزه روستاهای بخش مانه ۳۳ روستا از محل سد شیرین دره در شرق مانه از محل صندوق توسعه و ریاست جمهوری ۹۰ میلیارد ریال مصوب شده که ۴۰ میلیارد ریال از آن تخصیص داده شده است.

وی اظهار داشت: ۲۵ میلیارد ریال برای روستای حسن سو حسن مست که با تانکر آبرسانی می شود تخصیص یافته است.
مدیر آب و فاضلاب روستایی مانه و سملقان افزود در سال ۹۹ بخش زیادی از مشکلات آبی روستاهای بخش مانه برطرف خواهد شد.
تیزرو ادامه داد: پنج روستای حسن سو، آغمزار، کشک آباد و دربند با تانکر آبرسانی می‌شود.

بدهی بیش از پنج میلیارد ریالی مردم به آب و فاضلاب روستایی

وی کل بدهی مردم به اداره آب و فاضلاب روستایی شهرستان مانه و سملقان را بیش از پنج میلیارد ریال دانست و افزود: بیشترین طلب این اداره از آموزش و پرورش شهرستان است.
وی همچنین در خصوص تامین آب روستاهای بالای ۲۰ خانوار در کل شهرستان مانه و سملقان افزود: روستاهای کوه قلعه، پوستین‌دوز، باران آباد و حاج حسین چهار روستا در مرحله اجرا آبرسانی است که ۸۰ درصد پیشرفت دارند.
مدیر آب و فاضلاب روستایی مانه وسملقان همچنین از آب رسانی روستای حسن سو، شاتوت و پوستین دره که بالای ۲۰ خانوار است از محل مجتمع کهنه جلگه در فاز اول خبر داد.
وی افزود: تا سال آینده ۹۹ درصد روستاها از آب شرب سالم برخوردار خواهند شد.
تیزرو اظهار داشت: در حال حاضر ۹۷ درصد از جمعیت شهرستان مانه و سملقان از آب شرب سالم برخوردار هستند.
شهرستان ۱۱۰ هزار نفری مانه و سملقان ۱۱۰ روستا تحت پوشش آب و فاضلاب روستایی دارد که ۶۷ هزار نفر جمعیت را پوشش می دهد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.