منیره کاویان روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: شرکت کنندگان این جشنواره در بخش بازی های بومی و محلی، پخت غذا، پخت نان و نمایشگاه صنایع دستی با هم رقابت خواهند کرد.

وی بیان کرد: برگزاری رقابت های مختلف ورزشی در روستاها ضمن ایجاد شور و نشاط، سبب افزایش مشارکت بانوان گلستان در این عرصه مهم شناسایی استعدادهای جدید در رشته های ورزشی گوناگون می شود.

معاون ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان گلستان احیا و توسعه ورزش های سنتی و بازی های بومی و محلی، افزایش مشارکت زنان و دختران روستایی در فعالیت های فرهنگی و ورزشی و توسعه و آیین و رسوم سنتی و ملی با رویکرد کاهش آسیب های اجتماعی را از دیگر اهداف این جشنواره اعلام کرد. 

کاویان ادامه داد: در جشنواره امسال علاوه بر تجلیل از سالمندترین زن روستا و انجام بازیهای بومی محلی، از مدال آوران گلستانی دومین المپیاد ورزش روستایی کشور نیز تجلیل می شود.

وی همچنین به برگزاری دومین مرحله طرح ساختار قامتی و آموزش نکات اصلاحی زنان و دختران بالای ۱۵ سال روستایی گلستان اشاره کرد و افزود: این طرح با هدف افزایش مشارکت زنان روستایی در ورزش و ایجاد نشاط و انگیزه در بین دختران، تقویت و توسعه ارزش های اسلامی و ایرانی با رویکرد کاهش آسیب های اجتماعی اجرا شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.