درمراسم نواخته شدن زنگ آغاز هفته پدافند غیرعامل که روز چهارشنبه و به صورت متمرکز در دبیرستان دخترانه ارغوان شهر گنبدکاووس باحضور امام جمعه، مدیر آموزش و پرورش و برخی مسوولان برگزار شد، فرماندار ویژه این شهرستان در سخنانی برلزوم توجه همه اقشار جامعه بویژه دانش‌آموزان نسبت به آشنایی و رعایت مسائل حوزه پدافند غیرعامل تاکید کرد.

عبدالقدیر کریمی گفت: پدافند غیرعامل به مجموعه اقدامات و تمهیدات مورد نیاز برای جلوگیری از بروز یا افزایش خسارت جانی و مالی در مواقع بحرانی در همه بخش‌ها گفته می‌شود که بایستی با آموزش و فرهنگ‌سازی، آگاهی عمومی افراد جامعه در این خصوص ارتقا یابد.

وی آموزش و پرورش را از مهمترین نهادها در آگاهی‌بخشی به دانش‌آموزان، خانواده‌ها و نیز فرهنگ‌سازی عمومی در جامعه نسبت به اقدامات و تمهیدات حوزه پدافند غیرعامل دانست و افزود: آموزش و فرهنگ‌سازی، مهمترین نیاز در پدافند غیرعامل است که بایستی مورد توجه و اهتمام ویژه قرار گیرد.

کریمی با اشاره به شعار هفته پدافند غیرعامل (مقاومت و بازدارندگی با رونق تولید)، اضافه کرد: پدافند غیرعامل از جمله ظرفیت‌های خوب برای ایجاد تولید و اشتغال است که جای آموزش آن در مدارس خالی می‌باشد و مدیران و کارشناسان این حوزه بایستی با حضور در مدارس نسبت به آگاهی بخشی به نسل جوان اقدام نمایند.

کمال الدین نظرنژاد، مدیر آموزش و پرورش گنبدکاووس نیز دراین مراسم با بیان ینکه زنگ نمادین بزرگداشت هفته پدافند غیرعامل امروز در ۴۹۳ آموزشگاه این شهرستان زده می‌شود، گفت: خوب درس خواندن از موضوعات مهم در پدافند غیرعامل است که منجر به انتخاب رشته مناسب تحصیلی و افزایش دانایی فرزندان این مرز بوم می‌شود.

به گزارش ایرنا، پدافند غیرعامل مجموعه اقدامات پیشگیرانه دفاعی و غیرنظامی است که به جنگ‌افزار نیاز ندارد و با اجرای برخی اصول آن می‌توان از وارد شدن خسارات مالی به تجهیزات و تاسیسات حیاتی کشور در شرایط بحرانی جلوگیری کرد؛ اصول پدافند غیرعامل در سه حوزه تخصصی سایبری، زیستی و فنی تعریف شده است.

آموزش و پرورش شهرستان ۳۵۰  هزار نفری گنبدکاووس حدود ۸۰ هزار دانش آموز از پیش دبستانی تا متوسطه دوره دوم و حدود پنج هزار فرهنگی شاغل دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.