به گزارش خبرنگار ایرنا، کمال‌الدین نظرنژاد روز دوشنبه در همایش بزرگداشت هفته پیوند اولیا و مربیان (۲۴ تا ۳۰ مهر) و هفته بهداشت روان، درجمع مدیران و اعضای انجمن اولیا و مربیان مدارس گنبدکاووس گفت: معلمان و اولیای دانش‌آموزان دو بال نظام تعلیم و تربیت هستند که بدون مشارکت یکی از این دو بال، اهداف آموزش و پرورش محقق نخواهد شد.

وی با اشاره به روند رو به رشد آسیب‌های اجتماعی در جامعه، افزود: امروز این آسیب‌ها تهدید جدی برای دانش آموزان در همه مقاطع تحصیلی به شمار می‌رود و برای مصون نگهداشتن نسل آینده از آسیب‌های اجتماعی، خانواده‌ها بایستی ارتباط نزدیکی با مدرسه داشته باشند.

نظرنژاد به راه‌اندازی مرکز مشاوره آموزش و پرورش گنبدکاووس که هفته گذشته انجام شده نیز اشاره کرد و اظهار داشت: این مرکز بیشتر روی استعدادیابی دانش‌آموزان از نظر تحصیلی، مهارتی و ورزشی فعالیت می‌کند تا خانواده‌ها بیشتر با استعداد فرزندانشان آشنا شوند.

وی با یادآوری سفر هفته گذشته وزیر آموزش و پرورش به گنبدکاووس برای افتتاح درمانگاه فرهنگیان این شهرستان، اضافه کرد: با توجه به استعداد بالای دانش‌آموزان گنبدی در رشته‌های ورزشی و کسب مقام‌های برتر استانی و کشوری و با موافقت وزیر، مجوز احداث یک هنرستان تربیت بدنی اخذ شد.

مدیر آموزش و پرورش گنبدکاووس با تاکید مجدد بر ارتباط مستمر خانواده‌ها با مدرسه، گفت: مشارکت خانواده‌ها در امور مدرسه حق والدین است و مدیران مدارس بایستی شرایط را برای استفاده بیشتر از ظرفیت و توانمندی اولیای دانش آموزان فراهم نمایند.

به گزارش ایرنا، کارشناس مسوول انجمن اولیا و مربیان مدیریت آموزش و پرورش گنبدکاووس نیز دراین همایش اعلام کرد که هم اکنون سه هزار و ۸۰۰ نفر از اولیای دانش‌آموزان عضو انجمن اولیا و مربیان در ۴۲۰ مدرسه این شهرستان هستند.

حسین فدایی گفت: درسال تحصیلی گذشته انجمن‌های اولیا و مربیان مدارس گنبدکاووس موفق به کسب ۱۰ رتبه برتر کشوری و ۱۸ رتبه برتر استانی درحوزه های مختلف شدند که امروز از آنها تجلیل می‌شود.

آموزش و پرورش شهرستان ۳۵۰ هزار نفری گنبدکاووس که دومین شهرستان بزرگ استان گلستان است، حدود ۸۰ هزار دانش آموز از پیش دبستانی تا متوسطه دوره دوم دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.