فرشید رحمانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این طرح باهدف حفظ، احیا و بهره‌برداری بهینه از عرصه‌های جنگلی با انجام برخی فعالیت‌های مراقبتی، پرورشی، ترویجی حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی و با بهره‌گیری تلفیقی از دانش علمی و فنی و دانش بومی و محلی اجرا می‌شود.

وی افزود: برای حفاظت بهتر از عرصه‌های جنگلی با مشارکت جوامع محلی، یک ستاد اصلی در مرکز استان گلستان و ستادهایی در برخی از شهرستان‌های استان که دارای عرصه‌های جنگلی هستند از جمله مراوه‌تپه، در قالب کارگروه اجرایی راه اندازی شد.

رحمانی اضافه کرد: در همین راستا دیروز یکشنبه نخستین جلسه کارگروه مدیریت پایدار منابع طبیعی با اعضای کارگروه و ذینفعان درمحل فرمانداری مراوه‌تپه برگزار شد.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مراوه‌تپه ادامه داد: در حال حاضر این شهرستان مرزی ۲۶۴ هزار هکتار عرصه‌ منابع طبیعی دارد که از این مقدار ۴۷ هزار هکتار آن جنگل و بقیه مرتع است.

وی گفت: از مجموع مساحت عرصه‌های جنگلی شهرستان مراوه‌تپه، هفت هزار هکتار آن جنگل پهن برگ طبیعی، ۳۳ هزار هکتار  جنگل دست کاشت و عموما از گونه سوزنی برگ و پهن برگ و هفت هزار هکتار نیز رویشگاه پسته طبیعی یا وحشی می‌باشد.

به گزارش ایرنا، ایده تنفس جنگل‌های شمال در برنامه ششم توسعه درسال ۹۵ تهیه و درسال ۹۶ وارد مجلس شد تا برای یک دوره چهار ساله از سال ۱۳۹۶ تا سال ۱۴۰۰ اجرا شود.

شهرستان مراوه‌تپه افزون بر ۶۰ هزار نفر جمعیت دارد.

/۳۰۳۹/۱۸۶۰

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.