رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان شاهرود به خبرنگار ایرنا گفت : به محض دریافت خبر سه گروه پنج نفره همراه با تجهیزات کامل برای مهار آتش به محل فرستاده شده اند.
محمدرضا کشاورزیان با بیان اینکه محل دقیق آتش سوزی هنوز مشخص نشده ، ابراز داشت: به احتمال زیاد این حادثه در مرز شهرستان های علی آباد کتول استان گلستان و شاهرود رخ داده اما به دلیل اینکه تا رسیدن به نقطه مورد نظر حدود سه ساعت پیاده روی لازم است ، نمی توان به زودی و به طور دقیق محل آن را تعیین کرد.
وی با اشاره به اعزام تعدادی از نیروهای منابع طبیعی استان گلستان به محل حادثه اضافه کرد: گروه های مردمی و طبیعت دوست نیز به محض اطلاع از این خبر برای کمک به نیروهای منابع طبیعی اعلام آمادگی کرده اند.
کشاورزیان از هموطنان خواست زمان حضور در طبیعت و برافروختن آتش، از خاموش شدن کامل آن مطمئن شده و سپس محل را ترک نمایند.
به گزارش ایرنا، 9 میلیون و 300 هزار هکتار از وسعت استان سمنان اراضی ملی به شمار می رود و از این میزان پنج میلیون و 200 هزار هکتار عرصه بیابانی ، سه میلیون و 700 هزار هکتار مرتع و 352 هزار هکتار جنگل است.
ماه گذشته هم جنگل ابر 2بار دچار آتش سوزی شده بود.
گستردگی مراتع و صعب العبور بودن جنگل های منطقه و کمبود امکانات مهار آتش از مشکلات اساسی برای مقابله با آتش سوزی جنگل هاست.
در بیشتر آتش سوزی جنگل های منطقه دیررسیدن نیروهای امدادی به مناطق حادثه دیده از مسایل مهم به شمار می رود که تخصیص بالگرد را ضروری می نماید.
همچنین کمبود نیروهای محیط بان از دیگر مشکلات است ، به گفته مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان به ازای هر 9 هزار هکتار یک جنگلبان و برای هر 88 هزار هکتار مرتع یک قرق بان فعالیت دارد.
در استان سمنان 72 نیرو مشغول پاسداری از منابع طبیعی و عرصه های ملی هستند که این از میانگین کشوری کمتر است.
7359/6167
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.