مهدی قره شیخلو عصر چهارشنبه درحاشیه چهارمین همایش بزرگ قرآنیان گلستان که در گنبدکاووس برگزار شد، به خبرنگاران گفت: هم اکنون 10 هزار تشکل قرآنی درمناطق شهری و روستایی کشور فعال است.
وی افزود: فعالیت تشکل های قرآنی در همه مناطق کشور از جمله استان های تقریبی مانند گلستان، سیستان و بلوچستان، کردستان، کرمانشاه و آذربایجان غربی درحال انجام است.
قره شیخلو از فعالیت 1000 پایگاه قرآنی در مناطق شهری و روستایی کشور در ایام ماه مبارک رمضان خبر داد و اضافه کرد: علاوه بر این، کرسی های تلاوت و تفسیر قرآن نیز در مساجد برپا است.
به گزارش ایرنا، مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان نیز در حاشیه این همایش قرآنی به خبرنگاران گفت: این همایش امسال باهدف تجلیل از 6 شهید خدمت این استان که در جریان سیل اخیر به درجه رفیع شهادت نائل آمدند، برگزار می شود.
حجت الاسلام و المسلمین نورالله ولی نژاد افزود: سازمان تبلیغات اسلامی گلستان در ایام ماه مبارک رمضان 20 برنامه سفیران قرآن و 9 کرسی تلاوت قرآن و همچنین 500 تا 600 جلسه قرآنی درحال برگزاری دارد.
وی با بیان اینکه فعالان قرآنی از افراد تاثیرگذار در جامعه هستند، اضافه کرد: برگزاری فعالیت های قرآنی در 321موسسه و خانه قرآن فعال در گلستان با هدف روان خوانی قرآن و تربیت چهره های قرآنی انجام می شود.
حجت الاسلام ولی نژاد همچنین از برنامه ریزی برای راه اندازی پایگاه های قرآنی در مناطق و محلات آسیب پذیر گلستان با هدف کاهش آسیب های اجتماعی در این محلات خبر داد.
به گزارش ایرنا، در چهارمین همایش بزرگ قرآنیان گلستان که در مصلی امام جعفر صادق(ع) شهر گنبدکاووس برگزار شد، جمعی زیادی از قاریان و فعالان قرآنی، ائمه جمعه و علما و روحانیون شیعه و اهل سنت این استان حضور داشتند.
گنبدکاووس با 350 هزار نفر جمعیت دومین شهرستان بزرگ استان گلستان است.
/3039/1860
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.