حجت الاسلام عیسی بزمانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه بیشترین شرکت کنندگان این آیین معنوی با افزون بر سه هزار و 600 نفر به بانوان اختصاص دارد اظهار داشت: علاقمندان تا امشب فرصت دارند به صورت حضوری و یا با مراجعه به وب سایت تبیان زاهدان به آدرس اینترنتی www.zahedan-tebyan.ir اقدام کنند.
وی افزود: امسال این مراسم معنوی در افزون بر 60 مسجد سیستان و بلوچستان برگزار می شود.
وی برپایی محافل انس با قرآن، برگزاری حلقه های معرفت و نشست های بصیرتی، کرسی تلاوت قرآن، سخنرانی فرهیختگان، مراسم ادعیه خوانی، برگزاری نماز جماعت و برگزاری اعمال ام داود در روز سوم اعتکاف را از جمله برنامه های محوری ویژه معتکفان در مساجد ذکر کرد.
وی با بیان اینکه براساس برنامه ریزی های صورت گرفته معتکفان استان مبلغ 400 هزار ریال به عنوان هزینه همیاری به مسجد مورد نظر هنگام نام نویسی پرداخت می کنند؛ از خیران خواست به افرادی که مشتاق به شرکت در این امر معنوی هستند کمک کنند تا بیش از پیش شاهد رشد و شکوفایی فضایل اخلاقی در جامعه باشیم.
مدیر کل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: سن بالای 12سال، مسافر نبودن و داشتن قدرت لازم برای سکونت به مدت سه روز در مسجد از مهمترین شرایط معتکف شدن است.
حجت الاسلام بزمانی اعتکاف را پرورش جسم و جان و آمیزه ای از چند عبادت با فضیلت برشمرد و افزود: روزه به عنوان ارزشمندترین عبادت، اقامت به مدت سه روز در مسجد و خواندن نماز از مهمترین شروط معتکفان بحساب می آید.
وی بیان کرد: افزون بر 6 هزار نفر سال گذشته در استان معتکف شدند که پنج هزار و 100نفر آنان از بانوان و بقیه را مردان تشکیل می دادند.
به گزارش ایرنا، آیین معنوی اعتکاف به مدت سه روز از 22 تا24 اردیبهشت مصادف با 13 تا 15 رجب همزمان با سراسر کشور در سیستان و بلوچستان برگزار می شود.
7316** 3213** 6081 خبرنگار: عصمت جهانی ** انتشار دهنده: حیدرسرایانی
اخبار لحظه به لحظه را در کانال تلگرامی «اخبار ایرنا سیستان و بلوچستان» دنبال کنید. @irnazahedan
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.