حجت الاسلام عیسی بزمانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: امسال این مراسم معنوی در افزون بر 40 مسجد سیستان و بلوچستان برگزار می شود.
وی با بیان اینکه بیشتر تعداد معتکفان را بانوان به خود اختصاص داده اند، افزود: از این تعداد هزار و 820 نفر خانم‌ و 480 نفر مرد هستند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: 495 نفر شامل 320 نفر خانم در مساجد الزهرا (س) و حضرت زینب (س) و 170 مرد در مساجد جامع و حسین بن علی (ع) این شهر معتکف شدند.
وی برپایی محافل انس با قرآن، برگزاری حلقه های معرفت و نشست های بصیرتی، کرسی تلاوت قرآن، سخنرانی فرهیختگان، مراسم ادعیه خوانی، برگزاری نماز جماعت و برگزاری اعمال ام داود در روز سوم اعتکاف را از جمله برنامه های محوری ویژه معتکفان در مساجد ذکر کرد.
حجت الاسلام بزمانی تصریح کرد: سن بالای 12سال، مسافر نبودن و داشتن قدرت لازم برای سکونت به مدت سه روز در مسجد از مهمترین شرایط معتکف شدن است.
وی اعتکاف را پرورش جسم و جان و آمیزه ای از چند عبادت با فضیلت برشمرد و افزود: روزه، اقامت به مدت سه روز در مسجد و خواندن نماز از مهمترین شروط معتکفان بحساب می آید.
به گزارش ایرنا آیین معنوی اعتکاف به مدت سه روز از 29 اسفند تا دوم فروردین مصادف با 13 تا 15 رجب همزمان با سراسر کشور در سیستان و بلوچستان در حال برگزاری است.
9908**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.