به گزارش ایرنا حجت الاسلام حسین گروسی روز سه شنبه در گفت‌ و گو با ایرنا تشریح بیانیه گام دوم انقلاب، تبیین شعار سال «رونق تولید» و آگاه سازی مردم درباره آسیب های اجتماعی را از دیگر برنامه های مبلغان در ماه رمضان برشمرد.
وی ادامه داد: علاوه بر اقامه نماز جماعت، برگزاری مراسم دعا و زیارت، سخنرانی و کلاس های قرآنی و تفسیر، هدایت برنامه های تبلیغی و عبادی در ماه رمضان نیز با مدیریت این مبلغان صورت می گیرد.
مدیر اداره تبلیغات اسلامی ملایر با اشاره به برگزاری برنامه ‌های مختلف فرهنگی و قرآنی در موسسه ها و خانه ‌های قرآنی در ایام رمضان بیان کرد: اجرای این برنامه ها در 32 موسسه و خانه قرآنی آغاز شده است.
حجت الاسلام گروسی همچنین به آغاز 200 جلسه قرآنی در ماه مبارک رمضان اشاره کرد و افزود: جلسه های قرآنی در نقاط شهری و روستایی، چهار موسسه فعال قرآنی و 28 خانه قرآنی شهری و روستایی تشکیل می شود.
وی اظهار داشت: جلسه های قرآنی شامل جزء خوانی، روخوانی، روان خوانی، تفسیر و حفظ قرآن است.
مدیر اداره تبلیغات اسلامی ملایر با بیان اینکه یکصد جلسه خانگی قرآن نیز در ماه رمضان برگزار می شود ادامه داد: جلسه های جزء خوانی قرآن همه روزه در موسسه های قرآنی، خانه ‌های قرآن مساجد و حسینیه ‌ها شروع شده است.
حجت الاسلام گروسی همچنین به برگزاری کلاس ‌های آموزشی و قرآنی، برنامه ‌های مختلف قرآنی در پنج مسجد طرح پایگاه سلامت اجتماعی، اطعام دهی در هیات های مذهبی و برگزاری جلسه های قرآنی و فرهنگی در این هیات ها به عنوان دیگر برنامه های ماه رمضان اشاره کرد.
وی با اشاره به برگزاری محفل های انس با قرآن با حضور قاریان ممتاز در ماه مبارک رمضان اشاره و بیان کرد: تمهیدات لازم برای برگزاری مراسم احیای شب‌ های قدر در مساجد، حسینیه ‌ها و مکان ‌های عمومی همچون بام ملایر اندیشیده است.
حجت الاسلام گروسی اضافه کرد: در ایام ماه مبارک رمضان برنامه های فرهنگی و قرآنی به منظور ترویج فرهنگ قرآنی در سطح جامعه در دستگاه های اجرایی این شهرستان برگزار می ‌شود.
به گزارش ایرنا، از 290 روحانی و مبلغ دینی اعزام شده در سطح شهرستان ملایر همزمان با ماه مبارک رمضان، 200 مبلغ بومی، 90 مبلغ غیر بومی و 50 مبلغه از بانوان هستند.
7528/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.