به گزارش صبح شنبه ایرنا رقابت های این هفته با حضور مشتاقان کورس های اسبدوانی در 7 دور هزار متری برگزار و در پایان مبلغ 800 میلیون ریال جایزه نقدی به صاحبان اسب‌های اول تا سوم پرداخت شد.
در نخستین دور این مسابقات اسب های دو ساله نژاد ترکمن وارد دپار شدند که اسحاق یزدانی با اسب کیمیاگر قهرمان شد و عنوان های دوم و سوم به ترتیب به نورمحمد بهادر با اسب ایل سون صوفیان وقربان محمد اودک با اسب قزل گل مخدومقلی تعلق گرفت.
دور دوم بین اسب های دو ساله نژاد دو خون بود که عبدالحلیم قبادی با اسب پارلا زودتر از خط پایان گذشت و قربان محمد اودک با اسب ایل آی 2 و ابوطالب چاری زاده با اسب تای گون دوم و سوم شدند.
سومین دور این کورس بین اسب های دو ساله نژاد دو خون بود و عبدالحلیم قبادی با اسب شیرین، جواد آچاک با اسب گل گندم و آرمین آق آتابای با اسب داز ملیسا مقام های اول تا سوم را کسب کردند.
در دور چهارم اسب های نژاد دو خون، برنده، دو ساله به مصاف هم رفتند که آق اویلی بشگرد با اسب چشم آبی (2) قهرمان شد و بنیامین ملایی با اسب اورتگا و قربان محمد اودک با اسب من بولت دوم و سوم شدند.
اسب های سه ساله دو خون در دور پنجم به مصاف هم رفتند که امیر مختومی با اسب داغ مایه اول از خط پایان عبور کرد، آرمین آق آتابای با اسب فریا و آق اویلی بشگرد با اسب تاسارا در جایگاه مقام سوم قرار گرفتند.
اسب های سه ساله نژاد دو خون کلاس چهار در دور ششم وارد دپار شدند که نورمحمد بهادر با اسب لیلی، متین جرجانی با اسب کایزن و عبدالحلیم قبادی با اسب میراث بندر به ترتیب اول تا سوم بودند.
در هفتمین و آخرین دور اسب های دو خون سه ساله کلاس پنج به رقابت با هم پرداختند که آرمین آق آتابای با اسب اریس به مقام نخست دست یافت و قربان محمد اودک با اسب کینگ ولف و متین جرجانی با اسب بادیگارد مقام دوم و سوم را کسب کردند .
از مجموع 81 راس اسب ثبت نام شده در این هفته بنا به تصمیم کمیته فنی اسب های شتاب برج، گلدن کاپ 2، لاله گل2، امپراطور قانقرمه ، گیت طای، ملسه، بالرینقاق، اختاپوس، آچیلای، کاستینو، سلوی ناز، دمبرمز و تئو ول کات از حضور در کورس بازماندند.
کورس اسبدوانی استان گلستان هر ساله در شهرستان‌های گنبدکاووس، آق قلا و بندرترکمن برگزار می‌شود.
آق قلا در 15 کیلومتری شمال گرگان واقع است.
7333/1648
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.