به گزارش ایرنا حجت الاسلام روح الله سلیمانی فرد روز دوشنبه در نشست خبری اظهار داشت: بیشتر فرصت های سرمایه گذاری در موقوفه های استان گلستان مرتبط با بخش های کشاورزی و گردشگری است.
به گفته وی معرفی ظرفیت های سرمایه گذاری در موقوفه های استان گلستان در نمایشگاه وقف کشوری که امسال به میزبانی تهران برگزار می شود، انجام خواهد شد.
سلیمانی فرد همچنین به رویکرد جدید اداره اوقاف استان گلستان موضوع ایجاد اشتغال برای جوانان اشاره کرد و مدعی شد امسال 400 شغل ایجاد شده در سامانه رصد ثبت شده و افزایش آن به هزار نفر تا پایان سال هدف گذاری شده است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان به آغاز امکان سنجی سرمایه گذاری در 120 قطعه زمین موقوفه کشاورزی با همکاری معاونت باغبانی جهادکشاورزی برای کشت گیاهان دارویی و ایجاد باغ های مثمر در سطح استان نیز اشاره کرد و گفت: همچنین عقد تفاهم نامه با مسوولان پارک های علم و فناوری، دانشگاه گلستان و آزاد اسلامی برای اجرای طرح های دانش بنیان در توسعه اهداف استان هدف گذاری شده است.
وی اظهار کرد: تبدیل 400 خانه دارای عرصه و اعیان وقف شده در شهر گرگان به کارگاه اشتغال زودبازده برای نخبه های دانشگاهی و 100 میلیارد ریال سرمایه گذاری و ایجاد ارزش افزوده در موقوفه های گلستان دیگر اهداف برنامه ریزی شده است.
استان گلستان 5 هزار موقوفه و 64 هزار رقبه دارد که حدود 85 تا 90 درصد آنها با نیت اطعام دهی و عزاداری ابا عبدالله حسین (ع) است.
2729/6204
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.