به گزارش ایرنا هوشنگ بازوند روز پنجشنبه در کنفرانس بین المللی فرصت های سرمایه گذاری در استان لرستان با بیان این که لرستان یکی از چهار استان امن کشور است اظهار کرد: این استان دارای فرصت های سرمایه گذاری فراوانی است که از جمله قرار گرفتن استان در کریدور شمال به جنوب و مرز بازرگان به بندر امام است.
به گفته وی 11درصد روان آب های کشور در این استان است و این استان با بیش از 2هزارو 500کیلومتر رودخانه دایمی به عنوان یک استان چهار فصل معرفی شده است.
وی با اشاره به وجود 2 خط ریل آهن در استان اظهار کرد: یکی از 16 فرودگاه فعال کشور در لرستان قرار دارد و 37 تاقدیس میدان بزرگ نفتی و گازی را نیز دراین استان وجود دارد.
بازوند ادامه داد: لرستان در سال 93 به عنوان پایتخت ژئوتوریسم در کشور معرفی شده است که بیش از پنج هزار بنای تاریخی، 100پل تاریخی و 39 منطقه ویژه گردشگری را در دل خود جا داده است.
وی افزود: حدود هفت هزار هکتار زمین با ظرفیت های اکوتوریسم و جاذبه های گردشگری و 800هزار هکتار اراضی مستعد کشاورزی در این استان وجود دارد.
وی ادامه داد: کسب رتبه اول تولید حبوبات و همچنین رتبه اول تولید ماهیان سردابی بعد از استان های آبی با ظرفیت تولید سالانه 30هزار تن از دیگر پتانسیلهای استان است.
استاندار لرستان با بیان اینکه در حوزه صنعت وجود کانی های با کیفیت بالا را در استان می توان مشاهده کرد گفت: 23درصد سنگ نما کشور را تولید می کند.
وی ادامه داد: بیش از 100طرح سرمایه گذاری با تولید اقتصادی در این همایش امکان سنجی شده است و حامی و حافظ سرمایه گذاران خواهیم بود و طرح های معرفی شده به سرمایه گذاران توجیح اقتصادی دارد.
کنفرانس بین المللی فرصت های سرمایه گذاری در استان لرستان روز پنجشنبه با حضور علی طیب نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی در دانشگاه لرستان آغاز به کار کرد.
3210/6060/ 7274
خبرنگاران : مریم نریمانی – محمد یاراحمدی**انتشاردهنده: محمد علیدوستی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.