سعید جفایی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تاکنون برای بهره برداری از شهرک کشاورزی خلیفه لو 20 میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است.
وی ادامه داد: برای بهره برداری کامل از این شهرک نیازمند 40 میلیارد ریال تسهیلات بانکی هستیم که سرمایه گذاران برای دریافت این تسهیلات با مشکلات بانکی مواجه شده اند.
وی بیان کرد: با راه اندازی شهرک کشاورزی نقده برای 600 نفر به صورت مستقیم اشتغال زایی صورت می گیرد و می توان چرخه اقتصادی و اشتغال این شهرستان را رونق بخشید.
مسوول شهرک های سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی بیان کرد: با توجه به محدودیت منابع آبی و خاکی کشور توسعه کشت های متراکم گلخانه ای مورد اهمیت و تاکید وزارت جهاد کشاورزی قرار دارد.
جفایی بیان کرد: برای صرفه جویی آب در بخش کشاورزی و ارتقای بهره وری توسعه تولیدات گلخانه ای و کشت های متراکم برای افزایش درآمد و اشتغال فارغ التحصیلان بخش کشاورزی در دستور کار سازمان، قرار دارد.
وی اضافه کرد: راندمان تولید در گلخانه های این شهرک تا 10 برابر و راندمان آبیاری تا 90 درصد افزایش می یابد.
وی افزود: تولید محصولات سالم با هدف تولید برای صادرات از مهمترین برنامه های سازمان در جهت توسعه شهرک های کشاورزی در استان است.
به گزارش ایرنا شهرک کشاورزی نقده در سطح 35 هکتار و در 52 قطعه جهت کشت محصولات گلخانه ای با محوریت کشت گیاهان دارویی تاسیس شده که هم اکنون کلیه زیرساخت های مورد نیاز در این زمینه تجهیز و آماده سازی شده است.
نقده دارای 20 هزار و 396 هکتار زمین زراعی آبی، 29 هزار و 325 هکتار زمین دیمی، هفت هزار و 606 هکتار زمین باغی و 42 هزار هکتار اراضی ملی است.
شهرستان 125 هزار نفری نقده با 92 روستای تابعه در فاصله 80 کیلومتری جنوب شرقی شهر ارومیه قرار دارد.
در این استان 18 مجتمع کشاورزی با پیشرفت فزیکی متفاوت در حال احداث است که شامل 10 مجتمع گلخانه ای، 6 مجتمع شیلاتی و 2 مجتمع های دامپروری است.
شهرک گلخانه ای سریل آباد بوکان، درشک سلماس، خانشان ارومیه، میاندوآب، دریاس مهاباد، مهلذان خوی و شهرک شیلاتی آغ چای جزو سایت های گلخانه ای آذربایجان غربی است.
از 122 شهرک گلخانه ای کشور 10 سایت که هشت درصد شهرک های کشور به شمار می رود، متعلق به آذربایجان غربی است.
مساحت کل سایت های گلخانه ای کشور 2 هزار و 729 هکتار است که 427 هکتار آن در این استان قرار دارد.
اشتغال مستقیم ایجاد شده در کشور افزون بر 15 هزار نفر در این شهرک ها بوده و این میزان در آذربایجان غربی در صورت اتمام زیرساخت ها و واگذاری به سرمایه گذار به 2 هزار و 681 نفر خواهد رسید.
8135/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.